کد خبر: ۲۱۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
امروزه چندین برند خودروی چینی در بازار ایران حضور دارند و توانسته‌اند شکاف و کمبود موجود در این بازار را تا حدودی پر کنند.

این حضور در غیاب شرکت‌های خودروسازی اروپایی و در جریان مذاکرات سیاسی رخ داده است. چین به خوبی توانسته جایگاه محکمی را در صنعت خودرو در کشور باز کند.

در حال حاضر بسیاری از برندهای چینی از جمله برلیانس، لیفان، چری، دانگ فنگ موتورز، چانگان، هایما، جیلی و ام جی در ایران فعال هستند و سهم فروش بخشی از بازار داخل را به دست آورده‌اند. در اینجا قرار است نگاهی کلی به قیمت خودرو های چینی در بازار داشته باشیم.

شرکت‌های همکار خودروسازهای چینی در ایران

قبل از اینکه به بررسی قیمت ماشین چینی در بازار بپردازیم، بد نیست درباره شرکت‌های داخلی همکار این خودروسازان صحبت کنیم. اگرچه برخی از شرکت‌های چینی ترجیح می‌دهند که به جای تولید خودروهای خود در ایران، محصولاتشان را به کشور صادر کنند. در این بین برخی از تولیدکنندگان خودروی چینی نیز ترجیح می‌دهند که با شرکت‌های ایرانی برای تولید و مونتاژ محصولات خود در خاک ایران همکاری کنند.

ماشین های چینی مناسب برای خرید تا ۸۰۰ میلیون

برای مثال در حال حاضر شرکت چری با مدیران خودرو همکاری می‌کند. خودروهای محبوب و پرفروش این برند شامل MVM X22)، (MVM X33S)، (TIGGO7)، (TIGGO5 Fl)، (MVM 110S)) و (MVM 315) هستند.

علاوه بر مدیران خودرو، شرکت کرمان موتور هم با لیفان چینی همکاری کرد. از طرف دیگر برند کمتر شناخته شده بی وای دی که البته در خود چین شهرت بالایی دارد، با شرکت کارمانیا در داخل کشور همکاری می‌کند. ناگفته نماند که این شرکت از زیرمجموعه‌های کرمان موتور محسوب می‌شود.

از دیگر نمونه‌ها می‌توانیم به همکاری گروه خودروسازی بهمن با هاوال و فاو، همکاری دیار خودرو با (BAIC) و (Great Wall)، همکاری سایپا با چانگان و همچنین همکاری ایران خودرو با تولیدات دانگ فنگ و هایما اشاره کنیم. قیمت‌های خودروهای چینی بسته به برند سازنده متفاوت هستند. برای مثال قیمت ماشین چانگان صفر در بازار با قیمت ماشین آریزو ۵ صفر به عنوان دو مدل از پرفروش‌ترین خودروهای چینی با یکدیگر تفاوت دارند.

ماشین های چینی مناسب برای خرید تا ۸۰۰ میلیون

بررسی قیمت های روز خودرو های چینی در ایران تا ۸۰۰ میلیون

قیمت ماشین چینی در بازار داخل هم تحت تأثیر عوامل گوناگون مثل قیمت دلار، متغیر خواهد بود. به طوری که در سال‌های اخیر همزمان با بالا رفتن قیمت تولیدات داخل، قیمت خودرو چینی صفر هم افزایش چشمگیری داشته است. در ادامه به معرفی خودروهای چینی موجود در بازار داخل تا قیمت ۸۰۰ میلیون تومان می‌پردازیم.

قیمت ام وی ام

ام وی ام یکی از خودروسازی‌های پرطرفدار چینی در بازار ایران است که محصولات متعددی را در کشور تولید می‌کند. در اینجا قیمت محصولات صفر این شرکت مدل ۱۳۹۹ را بررسی می‌کنیم.

· ام وی ام (X22) اسپرت دنده‌ای با قیمت ۴۱۰ میلیون

· ام وی ام 315 هاچ‌بک پلاس با قیمت ۴۲۰ میلیون

· ام وی ام (X22) اسپرت اتوماتیک با قیمت ۴۹۷ میلیون

· ام وی ام (X33 S) اسپرت با قیمت ۵۹۷ میلیون

ماشین های چینی مناسب برای خرید تا ۸۰۰ میلیون

قیمت ماشین چانگان صفر در بازار

چانگان از دیگر شرکت‌های خودروسازی چینی محبوب در بازار داخل است. قیمت ماشین چانگان صفر در بازار با نمونه‌های کارکرده متفاوت است. بازه قیمتی در نظر گرفته شده برای این خودرو می‌تواند در خودروهای کارکرده از ۳۸۰ میلیون تا ۵۵۰ میلیون متغیر باشد.

برای مثال چانگان (CS35) مونتاژ اتوماتیک مدل ۹۹ به دلیل توقف تولید در حال حاضر در بازار حدود ۵۳۴ میلیون به فروش می‌رسد. قیمت ماشین چانگان صفر در بازار هم بسته به نوع ماشین و مدل آن متفاوت است. برخی دیگر از مدل‌های چانگان با قیمت‌های زیر به فروش می‌رسند.

· چانگان(CS35) مونتاژ، اتوماتیک مدل ۹۸ با قیمت ۴۳۸ میلیون

· چانگان(CS35) مونتاژ، اتوماتیک مدل ۹۶ با قیمت ۳۶۱ میلیون

قیمت ماشین آریزو ۵ صفر

خودروهای آریزو از دیگر اتومبیل‌های پرطرفدار چینی محسوب می‌شوند. آریزو انواع گوناگونی دارد که هر یک با توجه به نوع خودرو، مدل و امکانات آن قیمتی متفاوت دارد. برای مثال قیمت ماشین آریزو 5 صفر در بازار داخل تا ۷۷۵ میلیون خواهد بود. مدل‌های با حدوداً ۶ سال کارکرد در بازه قیمتی 425 میلیون به فروش می‌رسند.

· چری آریزو ۶ مدل ۹۹ با قیمت ۸۰۰ میلیون بازار و ۸۲۷ میلیون کارخانه

· چری آریزو ۵ توربو مدل ۹۹ با قیمت ۵۶۰ میلیون بازار و ۶۲۵ میلیون کارخانه

قیمت سایر خودروهای چینی

پس از بررسی قیمت ماشین آریزو ۵ صفر، خودروهای چانگان و ام وی ام نوبت به بررسی قیمت ماشین چینی در بازار در سایر مدل‌ها می‌رسد که در زیر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

· برلیانس از ۲۳۶ میلیون تا ۵۵۶ میلیون

· بسترن از ۳۴۵ میلیون تا ۶۴۵ میلیون

· جک از ۱۸۲ میلیون تا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون

· جیلی از ۲۷۵ میلیون تا ۵۲۵ میلیون

· لیفان از ۱۱۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون

· هایما از ۶۳۵ میلیون تا ۹۳۰ میلیون

· دانگ فنگ از ۳۲۵ میلیون تا ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون

کلام پایانی

با رشد سرسام‌آور قیمت خودروهای چینی در بازار، افراد حق انتخاب کمتری دارند و بیش از هر چیز باید نیاز خود را با بودجه‌ای که دارند، هماهنگ کنند. به همین علت در این مطلب به بررسی اتومبیل‌های ساخت چین مانند قیمت چانگان و قیمت آریزو ۵ تا قیمت ۸۰۰ میلیون پرداختیم. شما هم می‌توانید با بررسی قیمت‌ها و بسته به پس‌انداز خود، خودروی مورد نظرتان را خریداری کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار