کد خبر: ۲۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی رگبار باران و وزش باد کشاورزان و باغداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: باغداران در ساعات خنک روز نسبت به برداشت میوه تابستانه اقدام کنند و همواره هرس سبز باغات انگور در جهت بالابردن کیفیت میوه انجام دهند.

به گفته او، کشاورزان مبارزه با علف های هرز بصورت مکانیکی و به منظور مدیریت کف باغ داشته باشند.

رفیعی می گوید: زنبورداران از قرار دادن کندوها در معرض وزش باد شدید و نور مستقیم آفتاب اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران آبیاری به موقع باغات میوه جهت جلوگیری از خسارت گرما را در دستور کار قرار دهند و گلخانه داران نسبت به تنظیم رطوبت، تهویه و دمای مناسب گلخانه اقدام کنند.

بنابر اعلام مرکز خشکسالی، بارش های فصل پاییز کمتر از نرمال خواهد بود که تاخیر در بارش ها و کم بارشی ۲۴ درصدی سال آبی جاری اثرات مخربی در حوزه کشاورزی و آب دارد.

بنابر نقشه های هواشناسی طی پنج روز آینده در اکثر نقاط کشور جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی‌می شود و در ۲ روز آینده برای ارتفاعات جنوب و شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده و موقت گاهی رعدو برق فراهم است.

طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور و بخش هایی از جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک‌پیش‌بینی می شود، همچنین در نواحی مرزی غرب و جنوب غرب پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار