کد خبر: ۲۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در نشست با خبرنگاران در هفته دولت ادعاهایی را مطرح کرد که انتشارشان در قالب گزارش عملکرد یکساله هم حاشیه های بسیاری به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آمارهایی درباره وضعیت اینترنت کشور که حکایت از افزایش سرعت دارند و در روزهای گذشته این آمارها انتقادهای بسیاری به همراه داشته اند. به گفته او، در یک سال اخیر تعداد سیم‌کارت‌های موبایل فعال کشور از ۹۰ میلیون به ۹۸ میلیون سیم‌کارت رسیده است.

همچنین، مصرف کاربران روی شبکه اینترنت کشور از ۹۰۰ هزار ترابایت به حدود یک میلیون ترابایت رسیده است که ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات، سرعت اینترنت دیتای کشور در یک سال گذشته از ۹ مگابایت بر ثانیه به بالای ۱۰ مگابایت بر ثانیه رسیده که رشد ۱۱ درصدی سرعت را نشان می‌دهد.

عباسی درحالی این آمار را تکرار کرده که عادل طالبی کارشناس مسب و کارهای اینترنتی اخیرا در گفت و گویی با خبرآنلاین با استناد به آمار اثبات کرده بود ، آنچه به عنوان افزایش سرعت اینترنت گفته می شود ، افزایش ترافیک و سرعت دسترسی در اینترنت داخلی است.

در حالی که دسترسی کاربران و سرعت استفاده در اینترنت در دسترسی به اینترنت بین الملل به شدت کاهش یافته است. او با استناد به داده های منتشره از سایت لایف وب تاکید کرد میزان حضور مردم در اینستاگرام که یکی از راه های مهم اقتصاد در آمدی در کشور است در سال گذشته گاه تا پنجاه درصد کاهش داشته است.

4141

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار