کد خبر: ۲۱۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مصوبه هیأت دولت برای اختصاص سهام عدالت به بازماندگان 2 دهک تحت پوشش نهادهای حمایتی منتظر تصویب نهایی دولت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویش «چرا جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف نمی‌شوند؟» خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

مخاطبان فارس من در این پویش نوشتند: «با توجه به اینکه از آزادسازی سهام عدالت بیش از یک سال می‌گذرد، اما بحث جاماندگان سهام عدالت، همچنان مطرح است. این در حالی است که مجلس هم در طرحی از ارائه سهام عدالت به کسانی که از این سهم محروم هستند، بارها سخن گفته اما هنوز خبری از جزئیات آن خبری نیست.»

برای پیگیری این موضوع خبرنگار فارس با حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی تماس گرفت که وی گفت: سهام عدالت بازماندگان حمایتی منتظر تصویب دولت است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مصوبه هیأت دولت برای اختصاص سهام عدالت به بازماندگان 2 دهک تحت پوشش نهادهای حمایتی منتظر تصویب نهایی دولت است.

حسین قربانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک کم‌درآمدی و تحت پوشش نهادهای حمایتی به کجا رسید،‌گفت: سهام عدالت تکمیلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در دولت به تصویب رسید. بعد از آن یک ایراد حقوقی به آن مصوبه گرفته شد و برای رفع این ایراد به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ارجاع شد.

وی گفت: در حال حاضر این مصوبه در مرحله رفع ایراد حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری است، بعد از آن باید دوباره دولت مصوب کند و برای اجرا به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد و افراد مشمول به تعداد 3.5 میلیون نفر بازمانده سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمد شناسایی شده و اطلاعات آنها موجود است.

وی  همچنین گفت: سهام دولت برای اختصاص به دو دهک کم‌درآمد هم شناسایی شده است و فقط منتظر مصوبه اصلاحی دولت هستیم و اگر ایراد حقوقی به مصوبه رفع شود، مراحل اختصاص سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار