کد خبر: ۲۱۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: این افزایش 650 هزار تومانی حق مسکن کارگران از اول مهر ماه اعمال می‌شود و معوقات آن نیز زمان‌بندی و اعلام بعدی، واریز خواهد شد.

واریز حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران از اول مهر

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اعمال حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران از اول مهر ماه خبر داد.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره موضوع حق مسکن کارگران، اظهار کرد: طبق ابلاغ رئیس مجلس، مصوبه حق مسکن 550 هزار تومانی کارگران و مصوبه افزایش 10 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بدلیل مغایرت با قانون ابطال شد.

وی افزود: با ابطال این مصوبه، حق مسکن کارگران به همان رقم 650 هزار تومان بازگشت که در شورای‌عالی کار تصویب شده بود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: این افزایش 650 هزار تومانی حق مسکن کارگران از اول مهر ماه اعمال می‌شود و معوقات آن نیز زمان‌بندی و اعلام بعدی، واریز خواهد شد.

پس از آنکه در پایان سال 1400 مصوبه حق مسکن به صورت سه جانبه در شورای عالی کار 650هزار تومان برای هر ماه تصویب شد جامعه کارگری منتظر تأیید این مصوبه از سوی هیأت وزیران بودند که در اقدامی این رقم به 550هزار تومان کاهش یافت. اما بعد از آن محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در بیست و نهم تیرماه 1401 در نامه‌ای رسمی خطاب به دولت، اصلاح دو مصوبه را خواستار شد؛ اول، افزایش مستمری بازنشستگان و دوم، مصوبه‌ی کمک هزینه‌ی مسکن کارگران.

در این نامه، مهلت دولت یک هفته ذکر شده بود اما با گذشت چند ماه از این نامه، مصوبه کمک هزینه مسکن هنوز بازبینی نشده است؛ در ارتباط با کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار، باید حق مسکن 650هزار تومانی که همان مصوبه شورایعالی کار است احیا شود.

 کارگران همچنان در انتظار حق مسکن 650 هزار تومانی

فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگویی اعلام کرده است که کارگران همچنان در انتظار حق مسکن 650هزار تومانی هستند.

 وی بیان کرده است:سابقه نداشته حق مسکن مصوب شورایعالی کار که با امضای وزرای دولت مصوب شده، اجرایی نشود؛ اولین بار است که می‌بینیم دولت به امضای وزرای خود پایبند نیست.

وی ادامه داد: در حالیکه انتظار داریم ترمیم مزد کارگران در دستور کار قرار بگیرد، بی‌اعتنایی به قانون پذیرفتنی نیست؛ توقع داریم قبل از نیمه‌ی شهریور دولت ابلاغیه‌ی اجرایی حق مسکن را صادر کند تا کارفرمایان این ماه به کارگران مزد قانونی را بپردازند؛ باید ابلاغ حق مسکن قانونی صادر شود و همچنین مابه‌التفاوت پنج ماه اول سال به حساب کارگران واریز گردد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار