کد خبر: ۲۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
رئیس اتاق اصناف ایران:
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دست‌فروش‌ها و نمایشگاه‌های فصلی که میزان و تعداد آنها به شدت افزایش یافته مشکلات جدیدی را برای ما ایجاد کرده است.
علی فاضلی در نشست هم‌اندیشی اتاق اصناف ایران با استاندار تهران اظهار کرد: بنا بر اعلام معاون اول رئیس جمهور دیگر هیچ‌گونه تصمیم‌گیری در خصوص اصناف بدون حضور نماینده‌ای از اتاق اصناف صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: امروزه بازرسی اصناف به طور کامل در دست اصناف است اما مشکلاتی در این زمینه داریم و ضعف‌های مشخصی موجود است که نیازمند مساعدت دولت است.

فاضلی خطاب به مدیر کل امور مالیاتی استان تهران گفت: اصناف در سال‌های اخیر توانسته‌اند بازار کشور را در شرایط خاص خود اداره کنند به خصوص بازار تهران که از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است اما اصناف ما 3 مشکل عمده با سازمان امور مالیاتی دارند.

رئیس اتاق اصناف ایران در توضیح این مشکلات اظهار کرد: با توجه به رکودی که بر بازار در 3 سال اخیر حاکم است، نباید میزان مالیات‌ها افزایش می‌یافت. همچنین برگه‌های شخصی که از سوی اداره مالیات کشیده می‌شود واقعی نیست و بیشتر باعث فشل شدن اصناف می‌شود.

وی گفت: اداره کل مالیاتی تفاهمنامه‌ای که با ما به امضا رسانده است پایبند نیست که این زمینه مشکلات ما را مضاعف کرده است.

فاضلی همچنین درباره مشکل دست‌فروشان و توسعه آنها گفت: دست‌فروش‌ها و نمایشگاه‌های فصلی که میزان و تعداد آنها به شدت افزایش یافته مشکلات جدیدی را برای ما ایجاد کرده است.

رئیس اتاق اصناف ایران یادآور شد: ما موافق اشتغال‌زایی هستیم اما این افراد به هیچ جا پایبند نیستند. همچنین محصولاتی که به فروش می‌رسانند از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار نیست که این امر خود عامل به هم ریختگی اجتماعی می‌شود.

منبع:تسنيم

نام:
ایمیل:
* نظر: