کد خبر: ۲۱۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
مرگ ملکه الیزابت دوم برای دنیای ورزش بریتانیا اتفاق کوچکی نبود و در این کشور سوگواری عمومی اعلام شد.

مرگ ملکه الیزابت دوم برای دنیای ورزش بریتانیا اتفاق کوچکی نبود، انتشار این خبر که انگلیس را شوکه کرده بود، ورزش این کشور را نیز غمگین کرد. دقایقی پس از تأیید رسمی درگذشت ملکه، باشگاه‌ها و سازمان‌هایی که بخشی از ورزش جهان هستند در شبکه‌های اجتماعی ابراز همدردی کردند.

بدون شک یکی از بارزترین نشانه‌های این ناراحتی در بازی زوریخ مقابل آرسنال در سوئیس برای اولین دیدار لیگ اروپا مشاهده شد. از آنجایی که زمانی که بازی شروع شده بود این خبر منتشر شد، بازیکنان هنگام بازگشت به زمین مسابقه برای انجام نیمه دوم یک دقیقه سکوت کردند.

منچسترسیتی نیز پیام تسلیت خود را اینطور منتشر کرد: باشگا منچسترسیتی مایل است عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده سلطنتی بابت درگذشت ملکه الیزابت دوم ابراز کند. این باشگاه در حساب رسمی خود نوشت: «فداکاری و خدمات ملکه مثال زدنی بوده است و ما به کشور خود و کشورهای مشترک‌المنافع در سوگ از دست دادن ایشان می‌پیوندیم.»

خود لیگ برتر انگلیس نیز متنی را به این رویداد ناگوار اختصاص داد: «لیگ برتر از خبر درگذشت اعلیحضرت ملکه، الیزابت دوم، عمیقاً متأسف است. همدردی و تسلیت ما به خانواده سلطنتی و همه کسانی است که در غم از دست دادن اعلیحضرت در سراسر جهان عزادار هستند.» اورتون، منچستریونایتد، کریستال پالاس، آرسنال و تاتنهام نیز از اولین تیم های انگلیسی بودند که پیام‌هایی در مورد مرگ الیزابت دوم منتشر کردند.

اما دنیای فرمول ۱ نیز به این موضوع واکنش نشان داد و پیام‌هایی از شخصیت‌های مختلف مرتبط با بالاترین سطح رقابتهای رانندگی در جهان منتشر شد. برای مثال، جرج راسل، راننده بریتانیایی، نوشت: «وفاداری او به کشور ما و رهبری مهربانانه او الهام بخش بسیاری از نسل‌های مردم در بریتانیا و سراسر جهان شد. من و خانواده‌ام عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده سلطنتی و همه کسانی که خدمات آنها را در طول هفت دهه به کشور ما تحسین کرده‌اند، ابراز می‌کنیم. روحش شاد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار