کد خبر: ۲۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
به مناسبت در گذشت ملکه الیزابت؛
دولت لندن به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت دوم به مدت ۱۰ روز عزای ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، پس از اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم، دولت لندن به مدت ۱۰ روز عزای عمومی اعلام کرد.

گفته شده عزای عمومی در انگلیس تا زمان خاکسپاری الیزابت دوم طی ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت.

شامگاه پنجشنبه درگذشت ملکه الیزابت دوم تائید شد. او طی هفتاد سال گذشته تاج و تخت سلطنت در انگلیس را در در اختیار داشت و دوره او به عنوان طولانی‌ترین دوره پادشاهان در انگلیس یاد می‌شود، سرانجام در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش ان پی آر، منابع رسمی کاخ باکینگهام انگلیس نیز مرگ الیزایت دوم را تائید کرده اند. همچنین مقامات خانواده سلطنتی انگلیس با تائید خبر مرگ ملکه الیزابت، گفته اند که او بعدازظهر پنجشنبه در «قلعه بالمورال» که از املاک سلطنتی در ارتفاعات اسکاتلند به شمار می‌رود، در حالی که «چارلز»، پسرش، در کنارش بود، درگذشت.

گفته شده که ملکه الیزابت از اوایل روز پنجشنبه تحت نظارت پزشکی قرار گرفته بود. کاخ باکینگهام نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پس از ارزیابی بیشتر صبح پنجشنبه پزشکان ملکه نگران سلامت وی شدند و توصیه کردند که او تحت نظارت پزشکی باقی بماند.

رسانه‌های لندن گزارش دادند که اعضای خانواده سلطنتی از جمله نوه‌هایش ویلیام و هری نیز امروز به کاخ بالمورال رفته بودن تا در کنار ملکه انگیس باشند.

در سال‌های اخیر، الیزابت دوم وظایف عمومی و تشریفاتی کمتری را برعهده گرفته بود و در مقاطعی حتی حضور عمومی خود در مراسم‌ها را لغو می‌کرد. ملکه الیزابت در ماه فوریه امسال نیز به کرونا مبتلا شد و بیماری اش را سخت توصیف کرد.

الیزابت همچنین امسال ۷۰ سالگی سلطنت خود را جشن گرفت و از بالکن کاخ باکینگهام در این جشن شرکت کرد.

ملکه انگلیس همچنین دو روز قبل از از درگذشتش در روز سه‌شنبه، لیز تراس به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس را ملاقات کرد و حکم نخست وزیری او را تائید کرد، هرچند امضای او تشریفاتی بود.

الیزابت دوم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ به تاج و تخت نشست. در طول سلطنت ۷۰ ساله خود، استعمارزدایی و استقلال بیش از ۲۰ کشور از انگلیس را نظاره کرد و در حال حاضر نیز پس از او فرزند ارشدش، چارلز ۷۳ ساله پادشاه انگلیس خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار