کد خبر: ۲۱۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
معمولا این سوال برای افراد تازه وارد به حوزه ارزهای دیجیتال پیش می‌آید که چگونه یک تحلیلگر حرفه ای شویم، آموزش‌های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد، اما اکثر افرادی که این آموزش‌ها را ارائه می‌دهند، این کار را با هزینه ای در قالب دوره های آنلاین، سمینارهای پولی و موارد دیگر انجام می دهند.

چگونه یک تحلیلگر حرفه ای شویم؟

معمولا این سوال برای افراد تازه وارد به حوزه ارزهای دیجیتال پیش می‌آید که چگونه یک تحلیلگر حرفه ای شویم، آموزش‌های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد، اما اکثر افرادی که این آموزش‌ها را ارائه می‌دهند، این کار را با هزینه ای در قالب دوره های آنلاین، سمینارهای پولی و موارد دیگر انجام می دهند.

در اینجا به 10 نکته خیلی مهم برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر حرفه‌ای اشاره کرده‌ایم پس تا اخر مقاله با ما همراه باشید.

 

1- هدف و انگیزه

یک نکته بدیهی و بسیار مهم داشتن هدف مشخص برای ورود به دنیای ترید ارزهای دیجیتال است. در ابتدا شما نیاز دارید تا هدف خود را برای ورود به این بازار مشخص کنید، آیا علاقه به ترید روزانه دارید؟ یا فقط به چشم یک سرمایه‌گذار به این بازار نگاه می‌کنید؟

در نظر داشته باشید که همیشه برد و باخت وجود دارد، در این بازار، مانند بقیه بازارها هم برنده وجود دارد و هم بازنده و کسی برنده می‌شود که هدف محکم‌تری داشته باشد.

بازار ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ) کنترل می‌شود، آیا می توانید حدس بزنید که این نهنگ ها چه کاری را بهتر انجام می دهند؟ آنها صبر بسیار زیادی دارند و منتظر معامله گران بی گناهی هستند تا با انجام یک اشتباه، پول آنها را بدست بیاورند.

چه یک معامله گر روزانه یا یک اسکالپر باشید، گاهی اوقات بهتر است در یک معامله چیزی به دست نیاورید تا اینکه با عجله ضرر کنید. پس با هدف و در مسیر مشخصی حرکت کنید تا ضرر نکنید!

چگونه یک تحلیلگر حرفه ای شویم؟

 

2- تعیین حد سود و حد ضرر (Take Profit and Stop Loss)

اگر در مورد اصطلاح حد سود و ضرر در معاملات اطلاعات زیادی ندارید، این توضیحات به شما کمک کند تا این موضوع را کامل درک کنید.

هر معامله‌ای که وارد آن می‌شویم مستلزم این است که بدانیم چه زمانی باید از آن خارج شویم، چه سود بکنیم چه ضرر. انتخاب یک نقطه به عنوان حد ضرر، می‌‍تواند به شما در کاهش ضرر کمک کند و همچنین انتخاب یک نقطه به عنوان حد سود می‌تواند باعث گرفتن سودی منطقی از بازار شود. این مهارت در اکثر معامله گران تازه کار بسیار نادر است و به همین دلیل آنها پول زیادی در این بازار از دست می‌هند، پس مانند یک حرفه ای همیشه حد سود و ضرر خود را مشخص کنید.

انتخاب عددی برای حد سود و ضرر اصلا اتفاقی نیست! مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که قبل از ورود به یک معامله، بدانید اگر تحلیل شما اشتباه بود تا چقدر حاضر به ضرر هستید و آن عدد را به عنوان نقطه خروج خود انتخب کنید و هیچوقت احساسات خود را وارد بازار نکنید و همیشه در نقطه انتخابی از آن معامله خارج شوید. همینطور برای حد سود هم عددی انتخاب کنید و در همان نقطه از بازار خارج شوید. بهتر است که حداقل حد سود و ضرر شما در یک معامله 2 به 1 باشد. یعنی اگر حد سود شما 10 دلار است، حد ضرر شما 5 دلار باشد.

چگونه یک تحلیلگر حرفه ای شویم؟

3- ترس از دست دادن یا FOMO

اصطلاح FOMO مخفف  Fear of Missing Outاست. این یکی از بزرگترین دلایل شکست بسیاری از معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال است.

مراقب آن لحظه ای باشید که به نظر می رسد همه چیز عالی است و بازار تماما سبز است. در این لحظه است که نهنگ هایی که قبلاً ذکر کردم لبخند می زنند و شما را تماشا می کنند تا کوین‌هایی را که زودتر  و با قیمت پایین‌ترخریده اند با قیمت بالاتر به شما بفروشند. حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ این کوین ها معمولا توسط معامله‌گران کوچکتر خریده می‌شود و سپس به دلیل عرضه بیش از حد، زیان‌ها شروع می‌شود و بازار کاملا قرمز می‌شود!  پس هیچوقت به این دلیل که فکر می‌کنید دارید سود زیادی را از دست می‌دهید وارد بازار نشوید و همه چیز را منطقی بررسی کنید.

4- مدیریت ریسک

معامله گران عاقل هرگز به سمت سودهای کلان نمی روند، آنها همیشه ترجیح می‌دهند سود کمی را پیوسته پیوسته به دست بیاورند تا اینکه سرمایه خود را برای بدست آوردن یک سود کلان از دست بدهند.

آنها با داشتن استراتژی برای حجم پولی که وارد بازار می‌کنند و گذاشتن حد سود و ضرر برای خود، ریسک خود را کنترل می‌کنند و به سود می‌رسند.

 

5-  شناخت روند بازار

برای شناخت بازار باید بدانید که قیمت اکثر آلتکوین ها به قیمت بیت کوین بستگی دارد. زمانی که قیمت بیت کوین نوسان دارد، معمولاً بازار مه آلود است و همانطور که تصور می کنید، این امر باعث می شود اکثر معامله گران نتوانند درک روشنی از آنچه در بازار می گذرد به دست آورند. در این مرحله، توصیه می‌شود یا استراتژی درستی برای معاملات خود داشته باشیم یا اصلاً معامله نکنیم و نظاره گر بازار باشیم.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال به سایت شفقنا مراجعه کنید.     

 

6-  قیمت پایین بازار، دلیلی برای ورود نیست!

اکثر مبتدیان یک اشتباه رایج را مرتکب می شوند: خرید یک ارز به این دلیل که قیمت آن پایین به نظر می رسد. به عنوان مثال، کسی را در نظر بگیرید که به جای اتریوم، ریپل را انتخاب می کند، زیرا ریپل بسیار ارزان‌تر است!

برای سرمایه گذاری در یک ارزدیجیتال باید به ارزش بازار آن بیشتر از قیمت روز آن توجه کنید. تفاوتی بین داشتن یک کوین به قیمت 10 دلار، با تعداد کل 1 میلیون سهم در بازار و همان کوین با قیمت 100 دلار با تعداد کل 100 هزار سهم در بازار وجود ندارد. به همین دلیل، استفاده از ارزش بازار کوین برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری در آن توجیه پذیرتر از استفاده از قیمت آن است. در نظر داشته باشید که هر چه ارزش بازار یک کوین بالاتر باشد، برای سرمایه گذاری مناسب تر است.

چگونه یک تحلیلگر حرفه ای شویم؟

 

7-  حواستان به عرضه اولیه‌ها (ICO)  باشد

استارت آپ ها معمولا به عموم مردم فرصتی اولیه برای سرمایه گذاری در پروژه خود می‌دهند. آنها به سرمایه گذاران توکن های خود را قبل از عرضه با قیمت پایین می‌فروشند و در مقابل، به این سرمایه‌گذاران، وعده می‌دهند تا در صورت فهرست شدن در صرافی ها، آنها بتوانند کوین‌های خود را با قیمتی بالاتر بفروشند.

ICOها به دلیل بازدهی بالا، تعداد زیادی سرمایه گذار را جذب خود می‌کنند. با این حال، تعداد زیادی از ICOها کلاهبرداری کامل هستند و مردم میلیون ها دلار با سرمایه گذاری در آنها از دست داده اند.

زمانی که به دنبال سرمایه گذاری در یک ICO هستید، نیاز است که بیش از حد محتاط باشد. دانستن اینکه چه زمانی باید در یک ICO سرمایه گذاری کرد یا خیر، به علم مربوط نمی شود. بلکه باید به جزئیات و وعده های آن ICO توجه کنید. همیشه پیشینه تیم پشت پروژه را بررسی و توانایی آنها را برای انجام وعده هایشان تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر این، وایت پیپر عرضه شده توسط تیم پشتیبانی رو بررسی کنید و سوالات خود را بپرسید.

تحقیقات شما تضمین می کند که شک های شما برطرف شود ولی اگر بعد از تحقیقات انجام شده هنوز شک داشتید، بهتر است روی آن ICO سرمایه گذاری نکنید.

 

8-  سرمایه گذاری در آلت کوین ها، خوب یا بد؟

بسیاری از آلت‌کوین‌ها ممکن است در یک بازه زمانی خاص و شاید کوتاه، ارزش خود را از دست بدهند. بنابراین، درک این نکته بسیار مهم است که هرگاه آلتکوینی را برای طولانی مدت نگه می‌دارید، باید ریسک از دست دادن آن را هم بپذیرید. اتفاقی که برای سرمایه‌گذاران لونا افتاد!

 

در نظر داشته باشید که هر چه حجم معاملات روزانه بیشتر باشد، آن کوین برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب تر است ولی باز هم نمی‌شود صد در صد بگوییم که آن کوین هیچوقت ارزش خود را از دست نمی‌دهد.

 

چگونه یک تحلیلگر حرفه ای شویم؟

9- همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نچینید!

سرمایه گذاری غیرقابل پیش بینی است. حتی آنهایی که به نظر می‌رسد بازدهی مثبتی را ارائه می‌دهند، تحت شرایط اقتصادی خاصی ممکن است از بین بروند.

به همان اندازه که امکان دارد با سرمایه‌گذاری در یک ارزدیجیتال سود زیادی در یک روز یا کمتر به دست آورید، برعکس آن نیز صادق است، شما ممکن است، هر چیزی را که در یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اید، در یک لحظه از دست بدهید. بنابراین، بهترین راه برای مقابله با این اتفاق، سرمایه گذاری متنوع است. بهتر است تا رسیدن به سطحی که بتوانید تحلیل های درست و خوبی داشته باشید از سایت های معتبری که تحلیل ارزهای دیجیتال را ارائه میکنند، مانند ارزیدو استفاده کنید.

 

10- چند نکته فوق العاده مهم!

نکات بسیار مهمی در بالا گفته شد، ولی برای تایید باز هم به چندتا از مهمترین ها در پایین میپردازیم.

همیشه قیمت خرید و فروش خود را از قبل تعیین کنید. اگر قیمت ورود شما از قیمت حال آن کوین کمتر یا بیشتر است، حتما از قبل سفارش خود را در دفترچه سفارش صرافی ثبت کنید. شما هرگز نمی دانید که چه زمانی قیمت سفارش شما برآورده می شود، پس با این‌ کار، دقیقا همان چیزی را که نیاز داشتید به دست می آورید. علاوه بر این، به سفارش‌های فروش کارمزد تراکنش کمتری تعلق می‌گیرد، زیرا آنها «سازندگان» بازار هستند.

همیشه خونسرد باشید. بزرگان این بازار می گویند که بهترین معامله گران بر حفظ خونسردی خود تسلط دارند، حتی زمانی که به نظر می رسد همه چیز از کنترل خارج شده است. شما همیشه باید احساست خود را کنترل کنید، تا بتوانید بر بازار تسلط داشته باشید.

نگران از دست دادن سود نباشید! تا زمانی که مطمئن نشدید، از وارد شدن به یک معامله می‌توانید سود بگیرید، وارد معامله نشوید. وارد شدن به یک معامله احساسی به عنوان معاملاتی با ضرر شناخته شده است. همیشه آرام باشید و مراقب فرصت بعدی باشید. یادتان نرود که همیشه یک گزینه بهتر در راه است.

این مقاله با همراهی متخصصین بخش تحلیل ارزهای دیجیتال سایت ارزیدو تهیه شده است.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: