کد خبر: ۲۱۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱
قیمت دلار در بازار ارز ترمز برید و یک کانال بالا رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار دیروز در بازار تهران به پرواز در آمد، تا جایی که در نهایت وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد.

بر این اساس، هر دلار آمریکا در آخرین لحظه معاملاتی دیروز به قیمت ۳۱ هزار و ۳۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه، افزایشی در حدود ۵۵۰ تومان داشته است.

کارشناسان اعتقاد دارند ابهام در روند مذاکرات هسته‌ای و فضای منفی سیاسی چند روز اخیر، بازار ارز را وارد فاز صعودی کرده است. این در شرایطی است که طی هفته‌های اخیر دلار حتی به کانال ۲۷ هزار تومان هم نزدیک شده بود.

تحلیلگران بازار ارز عنوان می‌کنند در صورتی که بازارساز با تزریق عرضه نسبت به کنترل نرخ ارز اقدام نکند، نرخ دلار به مسیر افزایشی خود ادامه خواهد داد.

شوک منفی به بازار ارز

آن‌طور که در خبرها آمده، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به مکزیک در یک کنفرانس خبری، با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران، درباره روند احیای توافق هسته‌ای گفته است؛ آن‌چه در مدت اخیر در پاسخ ایران به پیشنهاد ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا[برای توافق در مذاکرات وین] بوده‌ایم، به وضوح پس‌رفت است و چشم‌انداز توافق در بازه‌ای کوتاه‌مدت را غیرمحتمل می‌سازد.

بلینکن بر ادعاهایش افزوده؛ به نظر می‌رسد ایران یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند کاری که برای رسیدن به یک توافق لازم است را انجام دهد و آن‌ها همچنان به مطرح کردن مسائل خارج از چارچوب ادامه می‌دهند که انجام شدن توافق را غیرمحتمل‌تر می‌کند.

این در شرایطی است که محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره تاکید کرده که علیرغم فشارهای وارد شده علیه دولت آمریکا همچنان به رسیدن به توافق نزدیک هستیم.

وی گفته که نگران نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیستیم.

مرندی تاکید کرده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید تصمیماتی برای حل مسائل موجود بر سر راه رسیدن به توافق هسته ای اتخاذ کند.

در این میان، میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسیه در وین قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خرداد ماه گذشته را نسنجیده خوانده و گفته که این اقدام روند مذاکرات وین و راستی‌آزمایی برجام را پیچیده کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار