کد خبر: ۲۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
سازمان ایمیدرو خبرداد:
سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: براساس تفاهم به عمل آمده میان یک شرکت فرانسوی با این سازمان، برای ساخت کارخانه تولید آند آلومینیوم، شرکت مشترک ایجاد خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری سازمان یاد شده، یک مقام مسئول در شرکت فیوْز(FIVES Group) فرانسه در دیدار با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، پیشنهاد این همکاری را مطرح ساخت.
بنابراین گزارش، قرار است سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه تولید آند توسط دو طرف سرعت گیرد.
مسئول فرانسوی افزود: توافق ایران و گروه موسوم به 1+5 زمینه های متعددی را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران فراهم آورده و شرکت های فرانسوی از جمله فیوْز نیز خواهان افزایش همکاری ها با ایران و سرمایه گذاری در طرح های صنایع معدنی ایران به ویژه آلومینیوم است.
«آند» که ماده اصلی آن از کک نفتی تشکیل شده در فرایند احیای آلومینیوم، نقش حیاتی در خطوط تولید این فلز استراتژیک دارد.
گروه فیوْز، طراحی، تامین تجهیزات و ماشین آلات و نیز فرایند خطوط تولید صنایع بزرگ دنیا از جمله آلومینیوم، فولاد، شیشه، خودرو، صنایع هوایی، سیمان، انرژی، امور پشتیبانی وغیره را بر عهده دارد.
این گروه، سابقه فعالیت بیش از 200سال در شهر لیل (Lille) فرانسه دارد.
جمهوری اسلامی ایران براساس سند چشم انداز 1404 قرار است تولید شمش آلومینیوم را به یک میلیون و 200 هزار تن برساند و اکنون ظرفیت این بخش افزون بر 400 تا 450 هزار تن اعلام شده است.
کارخانه های آلومینیوم ایران (اراک )، المهدی و هرمزال (بندرعباس) سه واحد بزرگ و تولیدکننده شمش آلومینیومی کشور محسوب می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: