کد خبر: ۲۱۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
شاه محمدی: به باخت مقابل الجزایر انتقادی را وارد نمی دانم
مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی کشورمان گفت: تیم ملی ایران متعلق به همه ایرانی هاست و بهتر بود حمید استیلی را حفظ می کردند چون هم به تیم ملی وزن می داد.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان معتقد است دراگان اسکوچیچ به دلیل ضعف مدیریت بازیکنان ملی پوش اسباب اخراج خودش را مهیا کرد.

 جمشید شاه محمدی با بیان این مطلب گفت: به نظر من دراگان اسکوچیچ بیش از همه باید یقه خودش را بگیرد که باعث اخراج خودش شد. او شاید در ابتدا نتایج خوبی با تیم ملی گرفت اما مقابل چه تیم هایی؟

وی ادامه داد: عراق دیگر آن عراق سابق نیست و وضعیت بحرین هم همین است. لبنان را آژان کشی بردیم و در این بازی تا دقیقه ۹۰ با نتیجه یک برصفر عقب بودیم. وقتی هم به پست کره جنوبی خوردیم در تهران به زحمت مساوی کردیم و در کره هم به این تیم باختیم.

مهاجم پیشین تیم ملی افزود: ما در بازی تدارکاتی به الجزایر باختیم که من به این شکست خیلی انتقادی ندارم. هرچند الجزایر، تیمی که از صعود به جام جهانی بازمانده، در شرایطی ایران را شکست داد که بسیاری از بازیکنان کلیدی را به همراه نداشت و بسیاری از این تیم به‌عنوان تیم دوم الجزایر یاد کردند اما ماهیت دیدار تدارکاتی همین است.

اسکوچیچ خودش را اخراج کرد/ اگر کی‌روش و دایی بودند بعضی ها جرات می کردند مافیا بازی کنند؟/ تصور می کنید ولز را می توانیم راحت شکست بدهیم؟

شاه محمدی ضمن اشاره به اردوی قطر، یادآور شد: فارغ از مباحثی که  متوجه توانایی‌های دراگان شده، برپایی اردوی بحث‌برانگیز تیم ملی در قطر هم بازتاب زیادی داشته است. اینکه چرا تیم ملی ایران در روزهایی که تیم ملی قطر به اسپانیا گریخته تا در هوای مساعدتری تمرین داشته باشد، راهی قطر شده، از آن ابهامات عجیب و غریب است. از طرفی جام جهانی قرار نیست در تابستان برگزار شود و در دمای مساعد پاییز برگزار می‌شود. حال اینکه چرا تیم ملی در دمای بیش از ۴۰ درجه قطر باید اردو بزند، جای سؤال دارد. این اردو چنان بی‌کیفیت بوده که صدای بازیکنان تیم ملی ازجمله مهدی طارمی را هم درآورد.

وی در ادامه افزود: من شنیدم اردوی تیم ملی در کشور قطر خونه خاله شده بوده و بازیکنان تا ۴ صبح مافیا بازی می کردند! این مسائل فکر آدم را مشغول می کند. من نمی دانم چرا اردوی تیم ملی یک کشور به این شکل فرمالیته و بی نظم باشد. از همان اردو هم استارت برکناری اسکوچیچ زده شد. من یک سئوالی دارم که اگر کارلوس کی روش، امیرقلعه نویی، علی دایی یا هر مربی دیگری بالای سر تیم ملی بود آیا بازیکنان جرأت می کردند همه چیز را به شوخی گرفته و تا نصف شب مافیا بازی کنند؟

شاه محمدی خاطرنشان کرد: من این وسط فقط دلم به حال دوست و همبازی قدیمی ام حمید استیلی سوخت. یک فوتبالی با معرفت که با جان و دل برای تیم ملی کار می کرد و زحمت می کشید. چرا باید این عضو فوتبالی که به نمایندگی از جامعه فوتبال ایران کنار تیم ملی است کنار برود تا یک آدم کت و شلواری بدون سابقه ملی روی نیمکت ایران بنشیند؟ تیم ملی ایران متعلق به همه ایرانی هاست و بهتر بود حمید استیلی را حفظ می کردند چون هم به تیم ملی وزن می داد و هم یک ایرانی با سابقه گلزنی در جام جهانی روی نیمکت ایران می نشست.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان در خصوص حضور کارلوس کی روش نیز تصریح کرد: سوابق کارلوس کی روش مشخص است. شاید الان زمان برای شناخت تیم ملی نداشته باشیم و برهمین اساس انتخاب کارلوس کی روش منطقی به نظر می رسد. من خودم دوست داشتم یک ایرانی سرمربی تیم ملی شود اما به هر دلیلی نشد. دوستان تصمیم گرفتند سرمربی خارجی بیاورند و حالا شما هر مربی خارجی دیگری را می آوردید می توانست ادعا کند زمان نداشته و نمی توانسته در این وقت اندک بازیکنان را خوب شناسایی کند. کی روش به هر شکل از گذشته شناخت خوبی از تیم ملی داشته و انشالله با توجه به اینکه تجربه خوبی از جام جهانی دارد و پنجمین حضورش در این رقابت ها را پشت سر می گذارد بتواند به تیم کشورمان کمک کند.

اسکوچیچ خودش را اخراج کرد/ اگر کی‌روش و دایی بودند بعضی ها جرات می کردند مافیا بازی کنند؟/ تصور می کنید ولز را می توانیم راحت شکست بدهیم؟

شاه محمدی در خصوص پیش بینی نتایج ایران در قطر نیز عنوان کرد: فوتبال ورزش غیر قابل پیش بینی است و زیبایی های این رشته هم در غیر قابل پیش بینی بودن آن است. انگلیس اولین رقیب ما تیمی مدعی است که فوتبالی قدرتی و سرعتی ارائه می دهد. ستارگان بزرگی دارد و امیدوارم از اولین بازی خود در جام جهانی حداقل یک امتیاز بگیریم. شاید در بهترین زمان ممکن به انگلیس خوردیم چون اولین بازی در هر تورنمنتی برای همه حتی تیم های بزرگ سخت است. ما می توانیم از این پوئن استفاده کرده و حداقل یک امتیاز از انگلیس بگیریم. آمریکا لژیونرهای زیادی دارد و بازی بسیار سختی پیش روی ماست. نباید فکرکنیم چون آمریکا را قبلا در جام جهانی بردیم الان هم راحت می توانیم این تیم راشکست دهیم هرچند آرزوی همه ماست که باز هم این حریف را در جام جهانی ببریم. نکته بعدی اما خیلی ها فکر می کنند ولز راحت ترین حریف ایران است که می توانیم این تیم را شکست دهیم. شما یک بار دیگر بازی پلی آف ولز و اوکراین را تماشا کنید تا متوجه شوید چقدر کار سختی برای بازی با این تیم در جام جهانی پیش روی داریم. البته همه ما از ته دل آرزو می کنیم تیم ملی ایران در جام جهانی خوش بدرخشد و از اعتبار فوتبال کشورمان و آسیا دفاع کند. صعود این تیم به مرحله بعدی هم آرزوی بزرگ فوتبالدوستان ایرانی است.

وی در پایان اشاره ای هم به صدرنشینی پرسپولیس داشت و گفت: اتفاق خوشحال کننده ای است اما حفظ صدرنشینی سخت تر از رسیدن به آن است. انشالله بچه ها با همین روند پرسپولیس بتواند در پایان فصل قهرمانی را جشن بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار