کد خبر: ۲۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
سردار محمد حسین حمیدی: دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، پلیس، آموزش و پرورش و مجموعه‌های خدماتی در تلاش هستند تا روزهای پیش رو را با حاشیه کمتری مدیریت کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با پرداختن به تأثیر برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بر ترافیک نخستین روز سال تحصیلی گفت: ما تذکر دادیم که اگر برگزاری نمایشگاه، عبورومرور اولین روز سال تحصیلی را با اختلال مواجه کند، نمایشگاه را تعطیل خواهیم کرد.
 
به گزارش ایسنا، سردار محمد حسین حمیدی در رابطه با برگزاری نمایشگاه ایران پلاست که از سی‌ام شهریورماه تا دوم مهرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: ما تذکر دادیم که اگر برگزاری نمایشگاه، تردد اولین روز سال تحصیلی را با اختلال مواجه کند، نمایشگاه را تعطیل خواهیم کرد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه ما موضوع را کتباً نیز اعلام کرده‌ایم و منتظریم واکنش نشان داده شود، خاطرنشان کرد: متولیان نمایشگاه اصرار بر برگزاری آن دارند اما ما نیز نمی توانیم در روز ابتدایی سال تحصیلی ریسک کنیم؛ چراکه برگزاری نمایشگاه می‌تواند اوضاع را به هم بریزد.
 
وی تأکید کرد: تمام مسئولین امر در این ایام تلاش داشتند که بتوانند با تمهیدات مختلف، هماهنگی و برنامه‌ریزی، ترافیک روزهای آغازین مهر ماه را به حداقل برسانند و اینکه یک نهاد به شرایط توجه نکند و تنها وضعیت خود را در نظر بگیرد بی انصافی است. ما موضوع را بررسی می کنیم تا شرایط مدیریت شود. قاعدتاً نمایشگاه باید لغو یا جابجا شود و این امکان وجود دارد.
 
سردار حمیدی با بیان اینکه قطعا ما با آغاز سال تحصیلی در روزهای اول مهرماه که هنوز سرویس مدارس جا نیفتاده با افزایش ۳۰ درصدی ترافیک روبه رو خواهیم شد، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، پلیس، آموزش و پرورش و مجموعه‌های خدماتی در تلاش هستند تا روزهای پیش رو را با حاشیه کمتری مدیریت کنند.
 
وی به اقدامات پیش‌بینی شده در این ایام اشاره کرد و افزود: شناورسازی ساعت کاری ادارات، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، آماده‌باش صد درصدی پلیس، بهسازی خط کشی اطراف مدارس، ایجاد ممنوعیت تردد کامیون‌های حمل بار تا ساعت ۹ صبح و افزایش ساعات طرح ترافیک در راستای استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی از جمله اقداماتی است که می تواند کمک کند تا مشکلات کمتری را در کنترل ترافیک روزهای نخستین مهرماه شاهد باشیم.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه شناورسازی ساعت کاری ادارات تجربه اول ماست، یادآور شد: این اقدام می‌تواند مثبت باشد؛ چراکه فشار و دغدغه خانواده‌ها و کارمندانی که می‌خواستند فرزندان خود را به مدارس برسانند و دغدغه داشتند که با تاخیر در محل کار حاضر شوند، کمتر می‌شود.
 
به گزارش شهر، وی اضافه کرد: تداخل ساعات آغاز کار مدارس و ادارات عجله و شتاب ایجاد می کرد و شناورسازی آن می‌تواند دغدغه‌ها در این زمینه را به حداقل برساند؛ هرچند می‌تواند منجر به افزایش زمان و ماندگاری ساعت ترافیک نیز شود اما امیدواریم اثرگذار باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار