کد خبر: ۲۱۴۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
با بالا گرفتن زمزمه ها از سوی کاربران در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر افزایش هزینه پیامک‌های بانکی، بانک مرکزی هر گونه بخشنامه جدید در خصوص افزایش هزینه پیامک‌های بانکی را تکذیب کرد.

گره کور افزایش هزینه پیامک‌های بانکی؛ چرا پیامک‌ها ارسال نمی‌شوند؟

با توسعه زیرساخت‌های الکترونیک استفاده از تلفن همراه برای پرداخت‌ها و سایر عملیات بانکی گسترش پیدا کرد و به منظور رسیدگی به این عملیات پیامک‌های بانکی تعریف شد و هزینه‌ای بابت این پیامک‌ها از مشتریان دریافت شد.

در اوایل مردادماه زمزمه‌ها در خصوص ارسال نشدن پیامک‌ها از سوی بانک‌ها بالا گرفت، بسیاری از کاربران در فضاهای مجازی از ارسال نشدن پیامک‌ها از سوی بانک‌ها خبر دادند و تعدادی از رسانه‌ها در واکنش ارسال نشدن پیامک‌ها از سوی بانک‌ها بحث افزایش هزینه‌ای بانک‌ها برای پیامک‌ها را مطرح کردند.

کارمزد ارسال پیامک از سوی بانک‌ها در طول سال‌های گذشته تغییرات زیادی کرده است؛ این مبلغ به‌طور سالانه در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵‌هزار تومان بود.

تعدادی از رسانه‌ها و کاربران در شبکه‌های اجتماعی از افزایش هزینه ارسال پیامک از سوی بانک‌ها در سال جدید خبر دادند؛ طبق آنچه از سوی کاربران در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها گفته شده است هزینه ارسال پیامک توسط بانک‌ها به ۳۰‌هزار و در برخی بانک‌ها نیز به ۲۴‌هزار تومان در سال افزایش یافته است

طبق برخی از عکس‌هایی که از سوی کاربران در فضای مجازی دست به دست می‌شود هزینه هر پیامک در بانک‌ها به 90 تومان افزایش پیدا کرده است؛ به این معنا که اگر شهروندی در روز 10 تراکنش و 5 خرید داشته باشد باید ماهانه 45 هزار تومان به بانک بپردازد، در این عکس‌ها آورده شده است که طبق بخشنامه بانک مرکزی این مبلغ هر شش ماه یکبار از مشتریان اخذ خواهد شد.

گره کور افزایش هزینه پیامک‌های بانکی/ چرا پیامک‌ها ارسال نمی‌شوند؟

در میان بالا گرفتن زمزمه‌ها در خصوص افزایش هزینه پیامک‌ها، بانک مرکزی‌ انتشار هرگونه بخشنامه جدیدی در خصوص افزایش هزینه‌ پیامک از سوی بانک‌ها را تکذیب کرد.

سخنگوی بانک مرکزی گفت:بانک مرکزی بخشنامه‌ای به بانک‌ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان نداشته است.

‏مصطفی قمری‌وفا همچنین افزود، آخرین بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص، آذر ۱۳۹۹ صادر شده و همچنان معتبر و لازم الاجراست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار