کد خبر: ۲۱۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در بحران فرو رفت و ۱۵ بازیکن ناراضی خواهان برکناری سرمربی تیم هستند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا RFEF گفت که ۱۵ نفر از بازیکنان تیم ملی زنان اعلام کردند که دوران سرمربیگری خورخه ویلدا بر وضعیت عاطفی و سلامتی آنها تاثیر گذاشته و اگر او از سِمت خود استعفا ندهد، دیگر در تیم ملی بازی نخواهند کرد.

با این حال، فدراسیون همچنین اعلام کرد که به بازیکنان اجازه نمی‌دهد تا طول دوران خدمت یک مربی را زیر سوال ببرند. آنها گفتند: «این مانورها به دور از ارزش‌های فوتبال و ورزش است. گرفتن چنین تصمیماتی در حیطه اختیارات آنها نیست.»

سازمان همچنین هشدار داد که امتناع از بازی برای تیم ملی یک تخلف بسیار جدی است و می‌تواند تحریم‌هایی بین ۲ تا ۵ سال در پی داشته باشد، و ادامه داد که این ۱۵ نفر را به تیم ملی دعوت نمی‌کند! و اضافه کرد: «فدراسیون فقط فوتبالیست‌های متعهد خواهد داشت حتی اگر مجبور باشد فقط با جوانان بازی کند. تیم ملی به بازیکنان متعهد به پروژه نیاز دارد که پیراهن اسپانیا را با افتخار بپوشند.» در پایان بیانیه آمده است: «بازیکنانی که نام‌شان فاش نشده در صورتی به تیم ملی دعوت خواهند شد که اشتباه خود را پذیرفته و درخواست بخشش کنند.»

ویلدا، ۴۱ ساله، از سال ۲۰۱۵ سرمربی تیم ملی است و تیمش را به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۲ رساند. ایگناسیو کوئردا، سرمربی پیشین، پس از درخواست بازیکنان اسپانیا برای اخراج وی در سال ۲۰۱۵ از سمت خود استعفا داد. این حرکت پس از آن صورت گرفت که اسپانیا در گروه خود در جام‌جهانی قعرنشین شد. پس مطمئناً این بار هم بازیکنان خواهند توانست سرمربی ناکارآمد خود را برکنار کنند، هرچقدر هم که فدراسیون مخالف این کار باشد!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار