کد خبر: ۲۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
استاندار تهران در جمع اصناف استان تهران با بیان اینکه تولید و توزیع و مصرف کننده حلقه پیوسته بهم هستند ،گفت: امروز شرایط کشور عادی نیست و از طرفی درآمدهای دولت از نفت کاهش یافته است.
  حسین هاشمی  با اعلام این مطلب اظهار کرد: اصناف در شرایط خاصی هستند و در واقع مسائل کلان اقتصادی کشور فشارهایی نیز به آنها وارد کرده است اما در این شرایط نیازهای مردم را نیز تامین می‌کند.
وی با بیان اینکه دولت در حال بازکردن مسیر و کمک کردن به اصناف است، افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم که کار گروهی را به درستی انجام دهیم، صورتیکه دستگاه‌های مختلف در شهرستان‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مشکلات آنها حل می‌شود.
استاندار تهران ادامه داد: مشکلات بخش اصناف در شورای گفت‌وگو قابل انتقال و طرح است که بنده قول می‌دهم که این مشکلات در شورای گفت‌وگو مورد رسیدگی قرار گیرد.
هاشمی درباره گلایه‌های اصناف در خصوص مالیات گفت: امروز شرایط کشور عادی نیست و از طرفی درآمدهای دولت از نفت کاهش یافته است که این امر درآمد دولت را ۱۰ تا ۲۰ درصد کم کرده است.
وی اظهار کرد: سخت‌گیری‌هایی که در حال حاضر برای دریافت مالیات مشاهده می‌شود آمرانه نیست بلکه از روی اجبار است. مالیاتی که دولت بیشتر از گذشته از اصناف می‌گیرد نگرانی‌هایی برای اصناف ایجاد کرده و شرایط کار آنها را سخت کرده است اما امیدواریم که در شرایط پساتحریم این مشکلات افت کند. بنده مطمئنم که در این شرایط حتما این مشکلات کم می‌شود.
استاندار تهران با بیان اینکه دولت این عملکرد اصناف را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و از آنها تقدیر می‌کند، خاطر نشان کرد: فشاری که اصناف ناشی از مالیات بر ارزش افزوده تحمل می‌کنند دولت بر آن آگاه است و در آینده که شرایط بهبود یافت جبران می‌کند.
هاشمی تصریح کرد: دولت در حال مدیریت شرایط در وضعیت بحران است که تاریخ در این باره درباره آن قضاوت می‌کند که اصناف نیز در این ارتباط دولت را یاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه در استان تهران ۲ سیاست جدید را برای صنایع و اصناف داریم گفت: برای اولین بار ۱۲ هزار هکتار برای جابجایی صنایع و اصناف آلاینده اختصاص دادیم و امیدواریم که به زودی این جابجایی‌ها در استان تهران انجام شود.
مسائل پشت پرده مالیات به من منتقل شد
هاشمی گفت: ما به دنبال انتقال صنایع به حاشیه تهران و فعالیت آنها در شهرک‌ها هستیم که این روش کار هزینه‌های تولید را کاهش و باعث می‌شود که مردم محصولات و خدمات ارائه شده را با هزینه کمتری دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از بخش مالیات دریافت کرده‌ام گفت: مسائل پشت و روی پرده مالیات به بنده انتقال داده شده است که من نیز آن را برای سازمان امور مالیاتی مطرح می‌کنم و امیدوارم که در جلسات با آنها بتوانیم از این مشکلات کم کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار