وی افزود: در سال 2014 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور حدود دو میلیارد و 800 میلیون دلار بود که 336 میلیون دلار صادرات ایران و دو میلیارد و 464 میلیون دلار واردات ایران از آلمان بود.
هارون با بیان اینکه برای آلمانیها مشکلات زیادی برای سرمایهگذاری در ایران وجود دارد، افزود: شهروندان ایرانی باید بتوانند محصولات آلمانی را در سرزمین خود به دست آورند و برنامههایی داریم که این کار در ایران انجام شود ولی فعلا باید صبر کنیم.
مدیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان اظهار کرد: البته برای این کار نیاز است مشکلات سیاسی حل شود و شرکتهای آلمانی گرایش بیشتری به این موضوع پیدا کنند.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته، هماکنون حدود 30 درصد از
توان صنعتی ایران بر پایه فناوری آلمان شکل گرفته و ظرفیتهای صنعتی و
معدنی ایران و صنعت مدرن آلمان میتواند زمینههای همکاری فراوانی بین دو
کشور به وجود آورد که با بهبود شرایط سیاسی پیشبینی میشود در تمام
عرصههای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و گردشگری بین دو کشور باب
همکاری و توسعه تعمیق روابط شکل گیرد.
منبع:ايسنا