به گزارش تجارتنیوز، بحث ورود استارتاپها به بازار سرمایه، از آن دست موضوعات مورد تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی کشور است که زمان زیادی برای به نتیجه رسیدن برد. در نهایت خراد ماه امسال تپسی وارد فرابورس شد، البته این عرضه برای صندوقها بود و به مردم عادی نرسید.مراحل عرضه اولیه استارتاپها در بازار سرمایه کمی متفاوت است. یعنی با توجه به ارزشگذاری نامشهود و ریسک بالا ورود این استارتاپها به بازار نباید انتظار ورود یکباره استارتاپها به بازار سرمایه داشت.ماهیت استارتاپها رشد و توسعه است و به واسطه این رشد میتوانند سود خوبی برای بازار سرمایه پدید آورند. اما در بازار سرمایه توسعه شرط سودآوری نیست و سهام شرکتها باید در بلند مدت به ارزندگی برسند.در حال حاضر تپسی به عنوان اولین استارتاپ وارد بازار سرمایه شده و قرار است بقیه استارتاپها نیز وارد بازار سرمایه شود. البته براساس خبرهای منتشر شده ادعا میشد که استارتاپهای کافه بازار و فیلیمو وارد فرابورس میشوند، اما مدیرعامل فرابورس میگوید فعلا درخواست آنها برای ورود به بازار سهام در دست بررسی است.هدف اصلی شرکتهای استارتاپی و کسب و کارهای نوآور برای عرضه سهام خود در بازار بورس، جذب سرمایه است. اما شرایط سازمان بورس برای استارتاپها در مقایسه با شرکتهای دیگر تفاوتهای بیشتر و سختگیریهای عمدهتری را دارد. همین سختگیریها باعث شده که استارتاپهای کشور که میتوانند به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی کنند، برای ورود به بورس اشتیاق کافی را نداشته باشند.بر اساس نظرات کارشناسان بورسی ورود استارتاپها به بورس و فرابورس میتواند اتفاق بسیار خوبی باشد چرا که میتواند این امید را به کارآفرینان کشور بدهد که استارتاپها به رسمیت شناخته شدهاند و بازار سرمایه آنها را میپذیرد. در عین حال بازار سرمایه نیز باید نگاه خود به کسبوکارها را به روز کرده و با حمایت دولتها زمینه را برای این سبک فعالیت اقتصادی فراهم کنند. مطالعه بیشتر: افت روزانه بورس / شاخص دوباره صعودی میشود؟