کد خبر: ۲۱۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد با گذشت شش ماه از سال، یکی دیگر از فرامین رییس جمهوری مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را محقق کند.

اخبار شرکتها؛ ایکوپرس- گروه صنعتی ایران خودرو در نیمه نخست امسال ۲۹۰.۳۱۵ دستگاه خودرو کامل سواری و نیمه سنگین و سنگین را به تولید رسانده است، این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته این عدد ۱۹۳.۳۷۶ دستگاه بوده است.

خودروساز بزرگ کشور با افزایش تیراژ تولید موفق به افزایش صدور فاکتور خودروهای تولیدی شده و در این شاخص نیز رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرده است. از ابتدای امسال ۲۸۵.۹۸۰ دستگاه خودرو فاکتور شده و در سال گذشته تعداد فاکتور در همین بازه زمانی ۱۹۳.۷۶۷ دستگاه خودرو بوده است.

عرضه خودرو به بازار نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را به ثبت رسانده است، به گونه‌ای که از ابتدای امسال ۲۸۷.۶۴۶ دستگاه تحویل مشتریان شده است. این در صورتی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۲۱۳.۶۱۹ دستگاه تحویل مشتریان شده بود.

خودروهای دارای کسری قطعه نیز از شاخص های مهم عملکردی در حوزه تولید ایران خودرو به شمار می‌رود. این خودروها در ابتدای امسال ۶۲.۰۹۹ دستگاه بوده که در انتهای شهریورماه با کاهش ۹۷ درصدی به ۱۷۶۵ دستگاه رسیده که شامل خودرو سورن سایت تبریز است و در روزهای آینده این تعداد نیز به صفر خواهد رسید.

در انتهای شهریورماه سال گذشته ۹۸.۷۵۷ دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ های ایران خودرو دپو شده بود که در ۳۱ شهریورماه امسال این عدد به ۱۷۶۵ دستگاه رسیده است.

حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید یکی از اقدامات مهم و جسورانه گروه صنعتی ایران خودرو در سامان‌دهی به وضعیت تولید بوده است. از ابتدای خردادماه، خودرو ناقصی از خطوط تولید ایران‌خودرو خارج نشده و آمار تولید کامل و قابل عرضه به جای محصول در جریان تولید و ناقص به عنوان عملکرد این گروه صنعتی اعلام شده است.

از دستاوردهای آنی این اقدام نیز افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات و کاهش قابل توجه مراجعات به تعمیرگاه های خدمات پس از فروش بوده است.

گروه صنعتی ایران خودرو با تعریف و اجرای ۲۷۹ پروژه، ارتقای کیفیت محصولات را دنبال می کند تا در پایان امسال، عملکرد درخشانی را در حوزه های مختلف تولید، کیفیت، توسعه و خدمات پس از فروش بر جای گذارد.

این خودروساز در نیمه نخست امسال دستاوردهای مهمی در تحقق فرامین هشت گانه رییس جمهوری داشته است. حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید، افزایش گارانتی خودروها، افزایش ۵۰ درصدی تولید، طراحی و توسعه خودرو برقی، بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان، افزایش ظرفیت تولید خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اقدامات اولیه برای واگذاری سهام دولتی از جمله این دستاوردها است و تحقق کامل فرامین تا پایان امسال نیز با جدیت بالایی دنبال خواهد شد.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار