کد خبر: ۲۱۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
وزارت اقتصاد اعلام کرد؛
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بانک‌های دولتی از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه امسال، ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر پرداخت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اموراقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی‌ماه سال گذشته بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفاً اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

به دنبال این رویکرد، وزارت امور اقتصادی و دارایی در ۲۹ دی‌ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آنکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیرماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ اما بانک‌های دولتی از همان ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است که این آمار در پایان مردادماه با جهشی قابل توجه به ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر رسید که تنها در یک ماه ۷ هزار و ۷۴۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان رشد داشته است.

گزارش عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی شده در ارتباط با تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون ضامن از ۱۴۰۰.۱۱.۱ تا ۱۴۰۱.۵.۳۱

پرداخت ۲۳.۶ هزار میلیارد تومان وام بدون ضامن به ۷۰۳ هزار نفر تا پایان مردادماه

طبق این جدول، بیشترین تسهیلات بدون ضامن توسط بانک سپه با ۷ هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان در ۲۷۴ هزار و ۹۹۴ فقره پرداخت شده است. در واقع ۳۳ درصد از کل تسهیلات پرداختی بدون ضامن توسط بانک سپه انجام شده است.

بعد از آن بانک تجارت با ۱۸ درصد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۱۴ درصد، رفاه کارگران با ۱۳ درصد و بانک ملی با ۱۲ درصد رتبه‌های بعدی را از نظر بیشترین میزان پرداخت وام بدون ضامن دارا هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار