کد خبر: ۲۱۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
سخنگوی سازمان اموال تملیکی تشریح کرد؛
سخنگوی سازمان اموال تملیکی ضمن تشریح جزئیات مزایده ۱۰۶۲ خودروی خارجی، گفت: این مزایده از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه هفتم مهر آغاز می‌کنیم که تا ساعت ۲۴ روز ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، صاحب حجتی در خصوص جزئیات مزایده ۱۰۶۲ خودرو در سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: اولین اطلاع‌رسانی را وزیر امور اقتصادی و دارایی در خوزستان اعلام کرد که بنا بود چنین کاری از طریق بورس کالا انجام شود، اما با پیگیری‌هایی که انجام شد، متوجه شدیم که از طریق بورس عملی نیست و ناچار شدیم که از طریق مزایده این ۱۰۶۲ خودرو را به فروش برسانیم که در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شد.

وی افزود: به دلیل اینکه به روز برگزاری مزایده نزدیک می‌شویم، موضوع امضای الکترونیک باید مورد توجه قرار گیرد چرا که شرکت‌کنندگان در این مزایده حتماً باید ثبت نام کرده و گواهی امضای الکترونیک (توکن) را دریافت کنند و برای این کار نیز لازم است که به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه کرده و این گواهی امضای الکترونیک را دریافت کنند تا بتوانند در این مزایده شرکت کنند.

قائم مقام و سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: این مزایده را از ساعت ۰۸:۰۰ روز پنجشنبه هفتم مهر ماه آغاز می‌کنیم و تا ساعت ۲۴:۰۰ روز دوازدهم مهرماه ادامه خواهد داشت که متفاضیان می‌توانند فهرست خودروها و شرایطی را که برای رویت خودروها برای مزایده الکترونیک عنوان شده است، در وبگاه مزایده الکترونیک به نشانی https://eauc.setadiran.ir/eauc/welcome.action?gateway=setad مشاهده کنند و از شرایط و خودروها مطلع شوند.

حجتی عنوان کرد: خریداران تا ساعت ۲۴:۰۰ روز سه‌شنبه دوازدهم مهر ماه برای ثبت پیشنهاد قیمت در این سامانه وقت دارند و برای این کار و شرکت در مزایده ارائه کد ملی برای شخص حقیقی و کد اقتصادی برای شخص حقوقی به همراه شماره حسابی که قابل استفاده از طریق اینترنت باشد، الزامی است و برای مشاهده خودروها نیز در همه ایام هفته از ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۱۶:۰۰ اعلام کرده‌ایم که استان‌ها همکاری کنند تا خزیداران از خودروها بازدید داشته باشند.

وی اضافه کرد: پیشنهادهایی که در سامانه مزایده الکترونیک ثبت شده باشد، روز شنبه شانزدهم مهرماه در محل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی رمزگشایی شده و همان روز هم برندگان این مزایده معرفی خواهند شد.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی بیان کرد: کسانی هم که می‌خواهند انصراف بدهند، نهایتاً می‌توانند تا ساعت ۱۴:۰۰ روز چهارشنبه سیزدهم مهر ماه انصراف خود را اعلام کنند چرا که متقاضیان باید در زمان ثبت نام ۱۵ درصد از ارزش کارشناسی شده را به عنوان وثیقه واریز کنند، اگر برنده شده و بعد انصراف بدهند، این مبلغ به نفع دولت ضبط خواهد شد، اما در صورت انصراف تا این تاریخ، یعنی ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۳ مهر، مشکلی برای آنان پیش نخواهد آمد و می‌توانند مبلغ واریزی را پس بگیرند.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در این مزایده باید این توکن را دریافت کنند تا بتوانند مراحل ثبت نام و شرکت در این مزایده فوق‌العاده را طی کنند.

حجتی متذکر شد: این مزایده یک مزایده فوق‌العاده الکترونیکی با شماره ۵۶۵ است.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی تشریح کرد: این مزایده فرصت خوبی است و با این اقدام کمکی به شرایط بازار خواهد شد و خودروهایی هم که در این مزایده هستند شامل ۶۲ خودرو از خانواده لکسوز، ۴۰ خودرو از خانواده پورشه ماکان، ۱۸۲ خودرو از خانواده کیا (سوراتو، سورنتو، اپتیما و …)، ۱۵۲ خودرو از خانواده بی‌ام‌و (۸۳۰، ۵۳۰، x۴ و…)، ۸ دستگاه خودروی بنز (مرسدی و e۲۰۰)، ۴۵۹ دستگاه خودرو از خانواده هیوندای (توسان، سانتافه، سوناتا، هیبریدی‌ها و…)، ۱۵۴ دستگاه از خانواده تویوتا (راوفور، کمری، کمری هیبریدی و…)، یک دستگاه ولوو و ۳ دستگاه پورشه باکستر که جمعاً ۱۰۶۲ دستگاه خودرو می‌شود.

حجتی تأکید کرد: استان‌هایی که این مزایده فوق‌العاده شماره ۵۶۵ در آنها انجام می‌شود شامل استان‌های هرمزگان (بندرلنگه)، بوشهر، تهران، گیلان، خوزستان، فارس و مازندران است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار