کد خبر: ۲۱۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
وزیر آموزش و پرورش خبر داد
وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام رتبه‌بندی معلمان در مهرماه خبر داد.

صدور احکام رتبه‌بندی معلمان در مهرماه

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام رتبه‌بندی معلمان در مهرماه خبر داد.

یوسف نوری، در حاشیه افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت آبادان که امروز (۵ مهرماه) برگزار شد، با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی معلمان از مهرماه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، احکام رتبه‌بندی همکارانی که تاکنون بارگذاری مدارک خود در سامانه رتبه‌بندی را تکمیل کرده باشند، در مهرماه صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه توزیع تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم از هفته آینده آغاز خواهد شد، افزود: ابلاغ اعتبار تغذیه رایگان دانش‌آموزی انجام گرفته است و هفته آتی روند توزیع آن به صورت دو روز در هفته آغاز می‌شود و اولویت با دانش‌آموزان مناطق محروم خواهد بود و برای این امر تاکنون یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است‌.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروی انسانی گفت: یکی راهبردهای آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی از طریق دانشگاه‌های جامع کشور است‌.

نوری با بیان اینکه مسئله نیروی انسانی و تامین نیروی‌های تحولی در آموزش و پرورش یک برنامه اولویت‌دار است، خاطرنشان کرد: احیای تربیت معلم دو ساله برای تامین نیروی انسانی مناطق مرزی، عشایری و روستایی، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های جامع به صورت دو در سه و سه به اضافه یک و همچنین استفاده از تربیت‌شدگان دانشگاه‌های برتر در قالب اعطای بورس معلمی، از جمله مهمترین برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای ارتقای شاخص نیروی انسانی است.

نوری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی توجه به جذب نیرو بر اساس پنجره جمعیتی است و تامین نیروی انسانی ماندگار، توانمند، تحولی و بر مدار سند تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در بحث دانش‌آموزان اتباع نیز در سال گذشته بالغ بر ۵۶۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش خدمات آموزشی تربیتی قرار داشتند و امسال نیز دانش‌آموزانی که دارای تاییدیه هستند بدون هیچ مشکلی در مدارس ثبت نام شدند و در حال دریافت خدمت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار