کد خبر: ۲۱۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
وزیر آموزش و پرورش از برگزاری کلاس های درس در تمام استان ها به صورت حضوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یوسف نوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین، اولویت اول آموزش و پرورش را توجه به دانش آموزان، شناخت، نیاز ها و برنامه ریزی برای آنان در حوزه درسی و تبدیل شدن دانش آموز تک بعدی و یک ساعتی به چند ساعتی بیان کرد و گفت: معلمان برای حکمرانی شایسته باید آموزش ببینند و بر اساس تکلیفی که در قانون وجود دارد این موضوع صرفا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی افزود: دانشگاه های فرهنگیان از نظر زیرساختی، روش و برنامه ریزی به ویژه ارزش یابی باید مجهز باشند، در استان قزوین نیز باید به زیرساخت ها توجه شود چرا که در برخی شهرستان های جدید به دلیل مهاجرت ها با کمبودهایی مواجه هستند و فضاهای فرسوده باید نوسازی شوند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به آغاز اجرای سند تحول بنیادین با رویکرد مدرسه ای، اظهار کرد: در حال تدوین الگوی مدرسه ای هستیم و 1700 نفر رهیار تحول آموزش دیده اند که مرحله اول انجام شده و مرحله دوم آموزش آن ها شروع می شود.

نوری بیان کرد: برای 17 دانش آموز، ۱۷ معلم در نظر گرفته ایم و در کشور 200 مدرسه ابتدایی این گونه داریم، در دوره متوسطه بعضا تعداد دانش آموزان به حد نصاب نمی رسد  که به مدارس شبانه روزی منتقل می شوند و یا وسیله ایاب و ذهاب برای آنان لحاظ و تامین می شود.

وی برگزاری کلاس های درس را در تمام استان ها حضوری عنوان کرد و افزود: دشمن با توجه به رشد و پیشرفت علمی کشور به دنبال این است که از حضور موثر دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های درس جلوگیری کند این در حالی است که در دوران کرونا 26 ماه مدارس تعطیل بود و مجامع خارجی به این موضوع اعتراض نکردند اما اکنون که کلاس ها حضوری شده با فضاسازی رسانه ای به دنبال مانع تراشی در مسیر انجام این کار هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: سال های گذشته دانش آموزان در المپیادها هفت مدال طلا کسب می کردند که امسال موفق شدند 20 مدال طلا کسب کنند و علت این موفقیت بزرگ، حضوری بودن دوران المپیادهای دانش آموزی بوده است.

وزیر آموزش و پرورش این را هم تاکید کرد که با توجه به حضوری بودن کلاس های درس و آغاز با قوت و قدرت سال تحصیلی، خانواده ها هوشیار باشند و اجازه ندهند دانش آموزان فرصت شرکت در کلاس های حضوری را از دست بدهند تا بیشتر از این متضرر نشوند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار