کد خبر: ۲۱۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
گروه صنعتی ایران خودرو از محصولی تازه با نام "تی اف ۲۱" رونمایی کرد که با حداکثر عمق داخلی سازی و با تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه در سال، تولید خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو در حاشیه مراسم رونمایی از "تی اف ۲۱" گفت: عمق داخلی سازی این محصول ۹۷ درصد است و به موتور TU ۵ پلاس مجهز شده است که یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی است و قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر بوده که این توان توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دنده‌ای پنج سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. 
 
کد ویدیو
 
این محصول دارای استاندارد‌های ۸۵ گانه است و از نظر ایمنی و رفاهی به تجهیزات مختلفی مجهز شده است.
 
کیانوش پور مجیب قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو در اینباره گفت: سنسور‌های نور و باران، کنترل پایداری ترمز، کنترل باد چرخ ها، سیستم استارت بدون کلید، سانروف، صندلی برقی و کیسه‌های هوای جانبی از جمله تجهیزات این خودرو هستند.
 
این خودرو قرار است بعنوان یک خودروی اقتصادی وارد بازار شود و شاید بتواند جایگزینی برای سمند و پژوی ۴۰۵ باشد که از خود تولید خارج شده اند.
 
رضایی منش معاون تحقیقات و طراحی ایران خودرو گفت: با افزایش تعداد تولید، با خودرو‌ها و بن سازه‌های قدیمی خداحافظی خواهیم کرد بطوری که در ماه گذشته ساخت خودروی سمند در واحد تولیدی تبریز بطور کامل متوقف شد.
 
بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، خودروی تی اف ۲۱ تا شهریور سال آینده وارد بازار می‌شود.
 
گزارش از امیر نوایی خبرنگار حوزه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار