به گزارش تجارتنیوز، شرکت گلدیران امروز از اولین مایکروویوهای ایرانی با برند جیپلاس رونمایی کرد. البته آنطور که مدیران این شرکت میگویند گلدیران راه زیادی تا داخلیسازی واقعی این محصول در بازار لوازم خانگی دارد.
این شرکت فعلا سعی میکند با مونتاژکاری رضایت مشتریان را جلب کند. تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنین اصلیترین رقیب خود را در این روزها قاچاقچیان میدانند. در حالی که مشتریان در بازار به دنبال کالاهای وارداتی میگردند.
گرچه رونمایی از اولین مایکروویو ایرانی را میتوان گامی رو به جلو دانست، اما بدون حضور دیگر شرکتها در این عرصه بعید است که بازار لوازم خانگی از قرق محصولات قاچاق خارج شود.
در این بین کیفیت هم اصل مهمی است که در صورت بیتوجهی به آن همچنان کالاهای قاچاق جذابیت بیشتری برای مشتریان خواهند داشت. چراکه این کالاها نه مالیاتی میپردازند و نه هزینه چندانی برای تولید دارند. از این رو با قیمت پایینتری به مخاطب هدف میرسند.
بدین ترتیب به نظر میرسد آزادسازی واردات بهترین راهکار برای کیفیکردن محصولات و البته تعدیل قیمتها باشد. اجرای برجام و تاثیر آن روی بازار دلار و متعاقب آن بازار مواد اولیه نظیر فولاد از دیگر عوامل موثر بر کاهش هزینهها و قیمت نهایی محصولات به حساب میآید.
بر همین اساس باید گفت که اولین بودن در هر شرایطی لزوماً مزیت شناخته نمیشود؛ بلکه این بهترین بودن است که جایگاه محصولات را در بازار تعیین میکنند؛ چه بسا اولینهایی که به دلیل مدیریت نادرست دولتی امروز نامی بیش نیستند.
ارج که در همین بازار لوازم خانگی از هر لحاظ اولین بود، حالا به دنبال راهی برای رقابت با برندهای میانرده بازار است. حال صرف اولینبودن در تولید یک محصول را نمیتوان امتیاز ویژهای برای یک شرکت به حساب آورد.
برای مطالعه بیشتر مطلب استانداردهای لوازم خانگی درجهبندی میشود؟ را در تجارتنیوز بخوانید.
مطالعه بیشتر:
فروش رسمی لوازم خانگی قاچاق در فروشگاههای اینترنتی