کد خبر: ۲۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو گفت: با تمامی کشورهای همسایه که مرز خاکی داریم، امکان تبادل الکتریکی برقرار شده است و با توجه به افزایش تقاضای کشورهای همسایه برای خرید برق از ایران، افزایش ظرفیت تولید و رشد صادرات برق را در برنامه داریم.


حمید چیت چیان  اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید برق ایران بیش از 73 هزار مگاوات است و سالانه در حدود 12 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر می کنیم.

وی افزود: با تمامی کشورهای همسایه که مرز خاکی داریم، امکان تبادل الکتریکی برقرار شده است و با توجه به افزایش تقاضای کشورهای همسایه برای خرید برق از ایران، افزایش ظرفیت تولید و رشد صادرات برق را در برنامه داریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات برق و مبادلات منطقه ای از سیاست های وزارت نیرو در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است، گفت: میزان واردات برق ایران چیزی در حدود 4 میلیارد کیلووات ساعت در سال است که در مقایسه با 12 میلیارد کیلووات ساعت صادرات برق کشور، تراز مثبت 8 میلیارد کیلووات ساعتی را در تجارت برق داریم.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به اینکه در کدام کشورهای همسایه تقاضا برای افزایش صادرات برق ایران وجود دارد، اذعان داشت: در تمامی کشورهای همسایه نیاز به برق بیش از آنچه تأمین می شود است و این تقاضا برای افزایش واردات برق از ایران در بین اغلب کشورهای همسایه ما وجود دارد، منتها ما با اولویت تأمین نیازهای داخلی به بازار صادراتی نگاه می کنیم و زمانی که افزایش ظرفیت تولید برق به نقطه ای برسد که بتوانیم قراردادهای جدید صادراتی منعقد کنیم، این ظرفیت و تقاضا در منطقه وجود دارد.

منبع:تسنيم

برچسب ها: نيرو ، برق ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: