کد خبر: ۲۱۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور داریم و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری جوی پایداری در اغلب نقاط کشور حاکم است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد شدید موقت و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا با نفوذ جریانات شمالی در اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران داریم که شدت بارش‌ها در غرب گیلان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کر‌د: روز جمعه 6 آبان تا شنبه 7 آبان، ‌‌افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی خزر 1 تا 1/5 متر و در فراساحل تا 2/5 متر پیش‌بینی می‌شود که ‌احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد که لازم است در این حوزه توجه شود.

وی اضافه کرد: روز شنبه هفتم آبان در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران، وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در نقاط سردسیر و ارتفاعات استان‌هایی که ذکر شد بارش برف نیز خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

ضیائیان گفت: در دو روز آینده کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور داریم و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری جوی پایداری در اغلب نقاط کشور حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا شرایط برای ایجاد گردوخاک روی کشور عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور مهیا است. 

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری، در برخی ساعت افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 24 و 14 درجه خواهد بود.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار