کد خبر: ۲۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
مدیرعامل شرکت راه‌آهن در خصوص واگذار شرکت راه آهن گفت: واگذاری شرکت‌های راه‌آهن از جمله رجا به بخش خصوصی، کاملاً اشتباه بود اما دیگر امکان بازگشت به این شرکت‌ها وجود ندارد.
 محسن پورآقایی حاشیه کنفرانس ملی تعمیرات و نگهداری اظهار کرد: همگان اذعان دارند که واگذاری شرکت رجا اشتباه بود چراکه علاوه بر افزایش هزینه‌ها کیفیت خدمات نیز با این واگذاری کاهش پیدا کرد ولی به دلیل اینکه در مسائل مالی دخل و تصرف‌هایی صورت گرفته نمی توان روابط مالی را به چند سال قبل برگرداند و باید با اعمال مدیریت صحیح کاری کرد که بیشترین بازدهی در همین شرایط نصیب حمل و نقل ریلی شود.
 
 
وی افزود: مسیر واگذاری شرکتهای دولتی به خصوصی یکطرفه است و قابل برگشت نیست حتی اگر بازدهی شرکت کاهش پیدا کند امکان برگشت به شرکت‌ها وجود ندارد.
   
 
محسن پورسیدآقایی  درباره واردات ریل از هند توضیح داد: درحال حاضر حمل و نقل ریلی کشور مجموعا نیاز به 700 هزار تن ریل دارد  که قرار است 250 هزار تن ریل از هند و مابقی آن از داخل تامین شود.
 
 
مدیرعامل شرکت‌ راه‌آهن با اشاره به بازدیدش از مجموعه ذوب آهن اظهار داشت:‌ قرار بود تا اولین محموله ریل ملی تا پایان آذرماه به ما تحویل داده شود، اما بعید می‌دانم که تا دهه فجر هم اولین محموله وارد پروژه‌ها شود.
 
 
وی افزود: این اتفاق که با تولید داخلی ریل، عقب‌ماندگی کشور جبران می‌شود، بسیار موضوع مهمی است.
 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه ارزش دارایی‌های شرکت راه‌آهن 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: از این رقم، سه درصد باید در اختیار بخش تعمیر و نگهداری قرار گیرد.


خبرگزاری میراث فرهنگی
برچسب ها: راه آهن ، رجا ، گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر: