کد خبر: ۲۱۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
ماهیت و وظیفه بیمه، جبران خسارت و قبول پذیرش ریسک حوادث تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود. بیمه تکمیلی هم جزو بیمه نامه‌های درمان است که برای جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها طراحی شده است.

خرید آنلاین بیمه تکمیلی: سریع ترین راه کاهش هزینه درمان در 1401

ماهیت و وظیفه بیمه، جبران خسارت و قبول پذیرش ریسک حوادث تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود. بیمه تکمیلی هم جزو بیمه نامه‌های درمان است که برای جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها طراحی شده است. به طور حتم بیشترین ریسک و خطری که می‌تواند در مدت زمان زندگی افراد را تهدید کند، خطر بیماری و مراجعه به پزشک است. بیمه درمان تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است که پوشش‌های متنوعی دارد تا هزینه‌های بیماری و درمان در  این بیمه نامه جبران شود. با توجه به توضیحات داده شده سعی داریم در این مطلب درباره انواع بیمه درمان، خدمات این بیمه، حق بیمه و پوشش‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه تکمیلی چیست؟

برای تهیه بیمه درمان تکمیلی باید یکسری شرایط داشت تا تحت پوشش این بیمه نامه بود. بیمه‌های تامین اجتماعی، خدمات درمان و بیمه ارتش جزو بیمه نامه‌های پایه است که برای استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی باید تحت پوشش یکی از آن‌ها باشید. درست است که بیمه‌های پایه، خدمات درمانی ارائه می‌کنند و از طریق دفترچه می‌توان هزینه‌های درمان را کاهش داد اما دقت کنید که تنها بخشی از هزینه‌های در بیمه‌های پایه جبران شده و نیاز است که برای جبران هزینه‌های مازاد از بیمه تکمیلی استفاده کرد.

به طور کلی بیمه شده برای اینکه بتواند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کند باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه باشد و مطابق با پوشش‌های انتخابی خود حق بیمه پرداخت کند.

نکته: برخی از شرکت‌های بیمه شرایطی را ایجاد کرده‌اند که در بعضی از طرح‌های ارائه شده بیمه درمان نیازی به بیمه پایه نباشد.

انواع بیمه تکمیلی

پوشش‌ها و مزیت‌های بیمه درمان تکمیلی با توجه به طرح انتخابی بیمه شده مشخص می‌شود. همچنین شرکت‌های بیمه برای بهره‌مندی همه افراد جامعه انواع طرح‌های بیمه‌ای را در نظر گرفته است. انواع بیمه تکمیلی عبارتند از:

  • بیمه درمان تکمیلی گروهی: این بیمه نامه برای سازمان و شرکت‌ها طراحی شده است و باید مطابق قرارداد بیمه نامه شرایط حد نصاب تعداد کارمند‌ها در آن رعایت شود. بیمه درمان تکمیلی گروهی: این بیمه نامه برای سازمان و شرکت‌ها طراحی شده است و باید مطابق قرارداد بیمه نامه شرایط حد نصاب تعداد کارمند‌ها در آن رعایت شود. بیشتر بیمه های درمان تکمیلی در این نوع گروهی جای می‌گیرند.کارفرما می تواند اعضای سازمان شامل کارکنان رسمی، پیمانی ، قراردادی و حتی کارکنان بازنشسته خود را بیمه تکمیلی نماید البته تعداد این افراد باید از حدی فراتر رود و همه آن افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با شماره کارگاهی آن سازمان باشند. طبق قوانین بیمه مرکزی در بیمه تکمیلی درمان  سازمانی و گروهی ، علاوه بر اعضای سازمان می توان خانواده آن ها نظیر همسر، فرزندان ، پدر ، مادر و افراد تحت تکفل شان را تحت پوشش قرار داد.
  • بیمه درمان تکمیلی انفرادی: در این بیمه درمان می‌توان به صورت انفرادی این بیمه نامه را دریافت کرد و تحت پوشش‌های بیشتر بود. ما خرید بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی را به همه افراد توصیه می‌کنیم تا راهکاری برای جبران هزینه های درمان در سال 1401 باشد.
  • بیمه درمان تکمیلی خانواده: پوشش‌های این بیمه نامه مانند بیمه انفرادی است با این تفاوت که هر فردی می‌تواند با پرداخت بیمه پایه در کارگاه‌های مختلف هم تحت پوشش این بیمه نامه باشد و بیمه درمان تکمیلی را برای خانواده خریداری کرد.
  • بیمه درمان برای مسافران خارج از کشور: این بیمه نامه را بیشتر با نام بیمه مسافرتی می‌شناسند که یک بخش آن مرتبط با درمان و جبران هزینه‌های درمانی است.

خرید آنلاین بیمه تکمیلی: سریع ترین راه کاهش هزینه درمان در 1401

بیمه تکمیلی گروهی از انواع بیمه درمان است

چرا بیمه تکمیلی را بخریم؟

با توجه به اینکه درباره تنوع طرح‌های بیمه درمان تکمیلی توضیحاتی دادیم متوجه شدید که این بیمه نامه را می‌توان برای تمام افراد جامعه در نظر گرفت و از خدمات بیمه نامه استفاده کرد. همچنین همانطور که می‌دانید بیمه‌های پایه هزینه‌های مشخص و محدودی را تحت پوشش قرار می‌دهند که با توجه به سبک زندگی این روزها و آلودگی هوا تمام بیماری‌ها و آزمایشات تحت پوشش نخواهد بود. از این رو بهتر است که با خرید بیمه درمان تکمیلی راه حل اساسی برای جبران هزینه‌های درمان و پزشکی ارائه داد. در بیمه نامه درمان تکمیلی می‌توان انوع آزمایشات، سی تی اسکن، جراحی‌ها و بیماری‌های قلبی را تحت پوشش قرار داد تا هنگام بروز بیماری نگرانی برای جبران هزینه‌های درمان وجود نداشته باشد و هرچه سریع‌تر سلامتی را به بدن هدیه داد. به طور کلی با خرید بیمه درمان تکمیلی می‌توان هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها را کاهش داد و برای جراحی‌های مختلف نگرانی نداشت.

پوشش‌های بیمه تکمیلی

پوشش‌های بیمه تکمیلی را می‌توان مهم‌ترین مزیت‌های این بیمه نامه دانست. شرکت‌های بیمه با دریافت حق بیمه از بیمه شده، موظف هستند که تا سقف تعهدات خود جبران خسارت کنند و حوادث ناشی از خطرات تحت پوشش را جبران کنند. با توجه به اینکه انتخاب شرکت بیمه برای خرید بیمه نامه گاهی با دغدغه همراه است توصیه می‌کنیم که به دلیل اهمیت پوشش‌های بیمه تکمیلی از کارگزاری‌های آنلاین مانند: بیمه دات کام استفاده کنید تا شرایط استعلام، مقایسه و خرید بیمه نامه برای شما فراهم باشد. بیمه دات کام یک سامانه آنلاین است که به‌راحتی می‌توان شرایط شرکت‌های بیمه، پوشش‌ها و قیمت بیمه نامه را بررسی کرده و در نهایت با خیالی آسوده برای خرید اقدام کرد. در این وب سایت تنها چند کلیک کافی است تا بیمه نامه برای شما صادر شود.

اما به طور کلی پوشش‌هایی که می‌توان در بیمه تکمیلی و از شرکت‌های بیمه خریداری کرد عبارتند از:

  • هزینه‌های نازایی و درمان ناباروری
  • هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  • جبران هزینه جراحی عیوب انکساری چشم
  • پرداخت هزینه‌های خرید عینک و سمعک
  • پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف تعهدات
  • جبران خسارت‌ها و هزینه‌های دارو و خدمات اورژانس غیر بستری
  • جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)
  • جبران هزینه‌های عمل‌هایی مانند: زایمان اعم از طبیعی و سزارین
  • جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)
  • پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های پاراکلینیکی مانند: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب  NCV، نوار مغز  EEG، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم

خرید آنلاین بیمه تکمیلی: سریع ترین راه کاهش هزینه درمان در 1401

هزینه آمبولانس با بیمه تکمیلی قابل جبران است

تنها نکته‌ای که باید در خرید بیمه تکمیلی به آن توجه داشت این است که برخی از پوشش‌ها دارای دوره انتظار هستند و باید بعد از اتمام این دوره از خدمات و جبران هزینه‌های استفاده کرد.

بیمه درمان تکمیلی چه عمل‌های جراحی را پوشش نمی‌دهد؟

بیمه تکمیلی عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. فقط عمل‌های جراحی را پوشش داده که برای تکمیل و بهبود سلامتی افراد انجام گیرد. از جمله عمل‌هایی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند به شرح زیر هستند:

 

عمل زیبایی بینی( به طور کلی، بیمه عمل زیبایی بینی یا هر عمل زیبایی دیگر تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست.)

عمل زیبایی کوچک کردن معده یا لیپوماتیک

جراحی‌های زیبایی همچون فیلر لب فیلر بینی

عمل‌های زیبایی همچون زاویه فک و…. تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نگرفته و فقط این بیمه عمل‌های درمانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه تکمیلی و شرایط و پوشش‌های آن ، به راهنمای بیمه تکمیلی در بیمه دات کام از اینجا مراجعه نمایید:

دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی

مدت انتظار یکی از اصطلاحاتی است که هنگام خرید بیمه نامه با آن روبه رو خواهید شد. در حقیقت معنی دوره انتظار این است که شرکت بیمه در این مدت زمان هیچگونه تعهدی برای جبران خسارت پوشش مورد نظر ندارد. البته که این دوره از زمان شروع قرارداد تا پایان دوره خواهد بود.

به طور کلی بیمه درمان برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌های مختلف که در بیمه‌های پایه تحت پوشش‌ نیست طراحی شده است. شما با خرید بیمه تکمیلی می‌توانید تا حدود زیادی دغدغه‌های جبران هزینه‌های درمان بیماری‌های خود را کاهش دهید و از پوشش‌ها و مزیت‌های این بیمه نامه بهره‌مند شوید. همچنین به‌راحتی می‌توانید به مراکز درمانی بیمه درمان تکمیلی مراجعه کنید و از طریق معرفی نامه‌های آنلاین یا حضوری از خدمات شرکت‌های خرید اینترنتی بیمه نظیر  بیمه دات کام استفاده کنید. همچینین اگر هر سوالی داشتید، از طریق راه‌های ارتباطی زیر، کارشناسان بیمه پاسخگوی شما هستند:
نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: