کد خبر: ۲۱۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این بانک به منظور مهار تورم در منطقه یورو به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، حتی با وجود این که خطر رکود اقتصادی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه‌ای با نشریه دلفی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که این بانک به منظور مهار تورم در منطقه یورو به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، حتی با وجود این که خطر رکود اقتصادی افزایش یابد.

وی افزود که بانک مرکزی اروپا از ماه ژوئیه، با هدف مبارزه با تورم فزاینده در این قاره، نرخ بهره بانکی را در مجموع 200 واحد پایه افزایش داده است که «سریعترین افزایش در تاریخ یورو» محسوب می‌شود و نرخ های منطقه یورو را به 1.5 درصد رسانده که بالاترین میزان از سال 2009 است.

لاگارد در ادامه تأکید کرد که این بانک با استفاده از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد به دنبال بازگشت تورم به هدف 2 درصدی است.

وی گفت: مقصد روشن است و ما هنوز آنجا نیستیم. لاگارد بدون اشاره به نرخ هدف سود بانکی گفت: ما در آینده افزایش نرخ بیشتری خواهیم داشت.

این مقام در توضیح یادداشتی مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا در واکنش به تورم کند بوده است، مدعی شد که این بانک تقریباً از یک سال پیش «عادی‌سازی» سیاست‌های پولی خود را آغاز کرده و «هنوز تمام نشده است».

او افزود که این تنظیم‌کننده در مورد اقدامات سیاستی خود در آینده به صورت جلسه به جلسه تصمیم گیری می‌کند تا بتواند نحوه تحولات چشم‌انداز اقتصادی و تورم را ارزیابی کند.

بر اساس این گزارش، لاگارد اذعان کرد که احتمال رکود اقتصادی افزایش یافته است، اما هشدار داد که "هر چه مدت زمان طولانی تری تورم در چنین سطوح بالایی باقی بماند، خطر گسترش آن در کل اقتصاد بیشتر می شود."

تورم در منطقه یورو با 19 کشور عضو که از این ارز استفاده می کنند در اکتبر به رکورد 10.7 درصد رسید که نسبت به 9.9 درصد در ماه قبل از آن به شدت افزایش نشان می‌دهد و انتظار می‌رود تا سال 2024 بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باقی بماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت یورو ، اروپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار