آقای سهراب برفروشان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با اشاره به ابلاغ فرمان ۸ مادهای ریاست جمهوری درباره ارتقای کیفیت قطعات خودرو افزود: از سال گذشته طرح تحول خودرو در حوزهی زنجیرهی تامین که مختص قطعات بود تا تولید و مهندسی و خدمات پس از فروش که در فرمان ۸ مادهای به آن تاکید شده بود را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: با توجه به نقش و سهم قطعات در کیفیت و دوام محصولات، نظارت ویژهای در این حوزه صورت گرفته که سهم قابل توجه برنامهها تا شهریور ماه انجام شده است و نتیجهی آن را میتوان در میزان مراجعات مردم به شبکه و شاخص رضایتمندی مشتریان مشاهده کرد.
آقای برفروشان با اشاره به افزایش مدت ضمانتنامه (گارانتی) محصولات از ابتدای سال ۱۴۰۱، گفت: برخی از محصولات مثل دنا اتومات و تارا قبلا مدت ضمانتنامه سه سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر داشتند، اما بر اساس مصوبه ریاست جمهوری، برای همهی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ زمان اعتبار ضمانتنامهها افزایش پیدا کرد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به افزایش کیفیت موتور، افزود: در حوزهی موتور، موتورهای پلاس یا همان ارتقای کیفیت را در دستور کار قرار دادیم، در واقع بر روی ویژگیهای قدرت، کاهش ایرادات کیفی و میزان مصرف سوخت و آلایندگیها کار کردیم. بر این اساس، طرح ویژه تارا با هدف اینکه مشتری تا ۶ ماه به دلیل ایرادات موتور و گیربوکس به شبکه مراجعه نکند را راه اندازی کردیم. اگر بنا به هر دلیلی مشتری به شبکه مراجعه کرد، امتیازاتی برایش در نظر خواهیم گرفت.