کد خبر: ۲۱۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد و بارندگی به کشاورزان، باغداران و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به بارندگی و احتمال صاعقه، دامداران از ورود دام به مناطق مرتفع خودداری کنند.

به گفته او، با وجود وزش باد شدید و بارندگی کشاورزان نسبت به جمع آوری و انتقال محصولات لوبیا، ذرت، برنج و سیب زمینی اقدام کنند.

رفیعی می گوید: با کاهش دما در روزهای آتی تولیدکنندگان، تنظیم دما و رطوبت در واحدهای گلخانه، دامداری، مرغداری و سالن های پرورش قارچ را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد شدید افراد اطمینان از استحکام سازه ها، سالم بودن پوشش پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره گلخانه ها حاصل کنند.

بنابر نقشه های هواشناسی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با نفوذ هوای سرد بارش در استان های خزر، خراسان شمالی و رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان و شمال شرق سیستان و بلوچستان تشدید پیدا می‌کند. همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال آذربایجان شرقی و غربی بارش خواهیم داشت.

روز سه شنبه در استان های واقع در شمال غرب همچون استان های غرب، جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، سواحل غربی و مرکزی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق بارش خواهیم داشت. روز چهارشنبه در شمال غرب، سواحل غربی خزر، شرق، جنوب شرق و جنوب بارش پیش بینی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار