کد خبر: ۲۱۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
رییس‌جمهوری از تکمیل پروژه‌های ناتمام‌مانده شهرستان پاکدشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رئیسی: دشمن می‌خواهد حواس مسئولان از خدمت به مردم پرت شود

سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به پاکدشت در جمع مردم این شهرستان، اظهار کرد: برخی از پروژه‌هایی را بازدید کردیم که با گذشت بیش از دهه هنوز به افتتاح نرسیده است. پروژه کمربندی هم قرار است به زودی به تکمیل برسد.

وی افزود: کار اراضی در این مناطق به افرادی واگذار شده بوده اما برخلاف گذشت قریب دو دهه از زمان واگذاری به دلیل برخی مشکلات اداری و اجرایی با تاخیر مواجه شده بود و قرار شد بعد از حداکثر یک ماه این مشکلات را برطرف کنند.

رئیسی یادآور شد: بخش سوم پروژه بیمارستان و مرکز درمانی بود اما آن‌هم سال‌ها به طول انجامیده که می‌تواند منشأ خدمت به مردم این منطقه باشد. ما به نیازهای منطقه توجه می‌کنیم و تلاش بر این است که آنچه انتظار مردم این خطه و وظیفه دولت است با شتاب بیشتری دنبال شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم پاکدشت زمان‌شناس، دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز و بابصیرت هستند، اظهار کرد: سابقه درخشان مردم این منطقه نشان می‌دهد که مردم پاکدشت زمان را خوب می‌شناسند و تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید نشانی از صدق این گفتار است.

وی افزود: این روحیه و این منش برای مسئولیت و برای ایفای آن نقش برای همه مسئولان و دست‌اندرکاران مسئولیتی مضاعف رقم می‌زند.

رییسی با بیان اینکه باید به همه مردم خدمت کرد، ادامه داد: اما مسئولان باید نسبت به مردم این منطقه با همه وجود از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کرده‌اند هم در سطح شهرستان و استان و هم در سطح کشوری وظیفه‌ای مضاعف داشته باشند.

وی ادامه داد: هر گره‌ای که از زندگی یک فرد یا خانواده باز شود علاوه بر جایگاه دنیوی یک جایگاه اخروی هم دارد. امروز نوکری برای این مردم شهیدپرور بزرگترین افتخار است که نصیب همه ما شده است.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد حواس مسئولان از خدمت به مردم پرت شود، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد خدمت به مردم نباشد، توسعه برای زندگی مردم نباشد و پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام نرسد. دشمن می‌خواهد دختران و پسران ما جایگاه رفیع علمی و اجرایی نداشته باشند و امید در دل مردم تبدیل به یأس شود.

رییسی یادآور شد: دشمن نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت کند و دانشمندان ما قله‌های علمی را فتح کند. هم در گفتار می‌گوید نمی‌خواهم اینطور شود و هم در عمل چوب لای چرخ می‌گذارد. دشمن نمی‌خواهد کشور تولید داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز مسئولان شهرستان پاکدشت می‌گویند ما مشکل کار در این منطقه نداریم، اظهار کرد: این یک افتخار برای این منطقه است و باید همواره آن را یادآور شد؛ چرا که زمینه خوبی است که کسی احساس بیکاری نکند.

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه دشمن می‌خواهد در این کشور مشکل بیکاری وجود داشته باشد، اظهار کرد: دولت کمر همت بسته که شبانه‌روز مشکلات را دنبال و گره‌ها را باز کند تا مردم در معیشت و کار و شغل و مسکن خود مشکلی نداشته باشند. امروز دشمن دنبال ناامیدی مردم است اما انقلاب اسلامی، خون شهدا، ایثار ایثارگران، نیروهای مسلح پابه‌کار ما، بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی ما و همه نیروها و همه کسانی که امروز در کسوت خدمتگزاری هستند می‌خواهند به مردم امید دهند.

رییسی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کند ایران مثل برخی کشورهاست، اظهار کرد: دشمن غافل است و این یک خطای راهبردی است که دشمن مرتکب شده و سیاست تحریم او شکست خورد، سیاست بی‌ثبات‌سازی کشور هم مثل همان سیاست تحریم شکست خورد. ما با خنثی‌کردن تحریم‌ها کار را پیش بردیم.

ی افزود: دشمن گفت نباید نفت بفروشیم اما این کار اتفاق افتاد، دشمن گفت تجارت ما در منطقه نباید صورت بگیرد اما ما سقف تجارت کالا را به چهل تا پنجاه درصد افزایش دادیم. گفتند ما نباید سهمی در اقتصاد منطقه داشته باشید اما ما این سهم را افزایش دادیم و گفتند ایران را منزوی می‌کنیم اما اجازه ندادیم چنین کاری کنند.

 رییس‌جمهوری یادآور شد: گفتند امکان ارتباط ایران با منطقه آسیا و دنیا جز با شرط ما که پذیرفتن اف‌ای‌تی‌اف و نظایر آن باشد وجود نداشته باشد اما دیدند که ما در هیچکدام از آن‌ها متوقف نشدیم و از همه این موانع عبور کردیم.

رئیسی تاکید کرد: دشمن احساس کرد کشور دارد پیشرفت می‌کند و هرچه مانع گذاشت دید کشور با قدرت و با هدایت رهبری و حضور مردم قله‌ها یکی بعد از دیگری فتح می‌شود. می‌خواستند قطار حرکت کشور را دچار توقف و کندی کنند و شتاب کشور به طرف گره‌گشایی از زندگی مردم را کم کنند و شروع کردند به بلواسازی، اغتشاشات و بهم زدن امنیت کشور و خیال کردند با این کارها پیگیری تولید و ایجاد اشتغال و گره‌گشایی از زندگی مردم کند می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در کنار مردم است، ادامه داد: با همه مشکلات و مسائلی که دشمن می‌خواهد کشور ما داشته باشد، دولت در کنار مردم است و از اراده شهدای پاکدشت و شهید سلیمانی الگو می‌گیریم که نباید با خواست دشمن دچار توقف یا کندی شد.

رئیس‌جمهوری در پایان اظهار کرد: ما یقین داریم همچنان که سیاست تحریم شکست خورد، سیاست بی‌ثبات‌سازی کشور هم شکست خورده و شکست خواهد خورد. چقدر به این مردم در جریان جنگ و منافقین جفا کردید و هزاران نفر را شهید کردید اما درس عبرت نگرفتید که این مردم با چنین حرکاتی سست نشده و نمی‌شوند. چرا از این تجربه‌ها علیه ملت ایران درس نمی‌گیرد؟

رئیسی خطاب به دشمنان کشور تصریح کرد: ملت ایران ملت فلان کشور در شرق و غرب دنیا نیست، ملتی آگاه و بابصیرت و مقتدر و مظلوم است هرچند مظلوم است اما مقتدرانه پای انقلاب ایستاده است. من به دشمنان بگویم که این درخت تناور که رهبری فرمودند پایش خون مخلصان ریخته شده است.

وی یادآور شد: من در دیدار با خانواده شهدای امنیت این چند روز صحبت کردم و به مقام معظم رهبری هم عرض کردم که عجیب بود با مادری صحبت می‌کردم که بچه‌اش برای دفاع از امنیت کشور جان خود را کف دستش گذاشته بود و به او و انقلاب و نظام ظلم کردند و اغتشاشگران او را به شهادت رساندند به جای این که من به مادر دلداری دهم مادر به من دلداری می‌دهد و می‌گوید فلانی! محکم بایستید، جانخورید؛ ما هستیم من یک بچه‌ام را داده‌ام پنج بچه دیگر هم دارم، شما به رهبری سلام من را برسانید و بگویید آن پنج بچه‌ام هم تقدیم راه خدا می‌کنم.

رییس جمهوری تأکید کرد: دشمن کشور ما را نمی‌شناسد و نمی‌داند ما چنین مردمانی داریم. من به خانواده شهدا اطمینان می‌دهم که خون بچه شما نه فقط آثار بیداری اسلامی در منطقه و استحکام نظام را در پی دارد بلکه این نظام را همواره از گزند آسیب حفظ می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار