کد خبر: ۲۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
گوگل در نظر دارد که بتواند با کار کردن مستقیم با کمپانی های تولیدکننده چیپست، سخت افزاری را تولید کند که بصورت یکپارچه در کنار سیستم عامل اندروید کار کند.
  براساس گزارشات به دست رسیده، گوگل درحال مذاکره با برخی از تولیدکنندگان چیپست ها است تا بتواند مشکل "تکه تکه شدن” که یکی از بزرگترین مشکلات اندروید می باشد را برطرف کند.
 
بزرگترین مشکل سیستم عامل اندروید حل شد !‌
 
گوگل در نظر دارد که بتواند با کار کردن مستقیم با کمپانی های تولیدکننده چیپست، سخت افزاری را تولید کند که بصورت یکپارچه در کنار سیستم عامل اندروید کار کند. این هدف همانند عملی است که کمپانی اپل با محصولات و سیستم عامل iOS تاکنون انجام داده است.
امروزه مشکل تکه تکه شدن اندروید به یکی معضل های واقعی برای گوگل، تولید کننده های گوشی های همراه و کاربران شده است. براساس یکی از مطالعات، در حال حاضر بیش از ۱۸۷۰۰ نسخه مختلف از سیستم عامل اندروید موجود می باشد در حالی که اپل فقط پنج الی شش نسخه مختلف سیستم عامل دارد.
گوگل به دنبال راه حلی مشابه رویه عملکرد اپل می باشد بدین صورت که می خواد قابلیت های اصلی یک گوشی را همگی بر روی یک چیپ پیاده کند. در طی این مذاکرات کمپانی گوگل از شرکت های چیپ ساز درخواست ساخت واحد دوربین پیشرفته تر، بهبود سازی مموری و مصرف بهینه تر انرژی را داشت.
 
 
 
بزرگترین مشکل سیستم عامل اندروید حل شد !‌
 
البته در راستای دسترسی به این هدف، مانعی دیده می شود. میزان سودآوری کمپانی های تولید کننده دستگاه های اندرویدی همانند سامسونگ و اچ تی سی امروزه بسیار محدود شده است و بهمین دلیل این کمپانی ها بیشتر به دنبال راه حلی هستند که مشکلاتشان را حل کند تا اینکه تمرکز خود را بر روی بهبود بعضی مسائل دیگر بگذارند.
اگر گوگل بتواند این مسئله پیچیده را حل کند، این موضوع می تواند به تجربه بسیار بهتر از سیستم عامل اندروید ختم شود که می تواند گوشی های رده بالای کمپانی هایی از قبیل سامسونگ، اچ تی سی و هوآوی را در جایگاه گوشی های آیفون قرار دهد.
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: اندروید ، سامسونگ ، هواوی
نام:
ایمیل:
* نظر: