کد خبر: ۲۱۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
عضو کمیسیون حمل و نقل شوراى شهرتهران گفت: وزارت صمت برای سلامت مردم اولویت قائل نیست.

سیدمحمد آقامیری اظهار کرد: شاهد هستیم که هر ساله با شروع فصل سرما و بحث آلودگی هوا همیشه تیر پیکان این مشکل را به سمت شهرداری می‌گیرند. در سال حدود ۲۵۰ روز آلودگی هوا در مرز هشدار و ۶۰ روز ناسالم است. سوالی که مطرح می‌شود این است که این مشکل چطور برطرف می‌شود؟

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست افزود: ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است و شهرداری در ردیف یازدهم این لیست قرار دارد. اما جالب است بدانید همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا شهرداری تهران اعلام می‌شود؛ در حالیکه مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صنعت است.

وى اضافه کرد: مقصر اصلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت مردم اولویت قائل نیست و با تولید خودرو‌های بی کیفیت و موتورسیکلت‌های دوزمانه آلاینده موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آ لوده می‌شود و هیچ اقدامی برای موتورسیکت‌های برقی و خودرو‌های استاندارد انجام نمی‌دهد.

آقامیری با استناد به گزارش پلیس راهور مبنی بر اینکه تعداد خودرو‌های امروز تهران ۸ برابر ظرفیت معابر تهران است، تصریح کرد: شرکت‌های خودرو سازی هر سال حدود ۲۰۰تا ۳۰۰هزار خودرو به خودرو‌های شهر تهران اضافه می‌کنند. امروز شهر تهران حدود ۹میلیون خودرو و موتورسیکلت دارد و جالب است بدانید هر موتورسیکلت حدود ۵ برابر یک پراید آلودگی ایجاد می‌کند. سوال این است که شهرداری با این وضعیت چه کار می‌تواند انجام دهد؟ چه مقدار طرح و ترافیک و زوج و فرد می‌تواندبه این شرایط کمک کند؟

وى افزود: تنها کاری که شهرداری می‌تواند انجام دهد گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است؛ که تعداد اتوبوس را زیاد کند و شبکه مترو را گسترش دهد که مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنندو کمتر خودروی شخصی استفاده نمایند.

آقامیری با تأکید بر اینکه تا ۵۰ درصد خودرو‌های سطح شهر اعم از خودرو و موتورسیکلت برقی نشوند؛ مشکل آلودگی هوا حل نمی‌شود، گفت: خودروسازان می‌بایست خودرو‌های فرسوده را از رده خارج کنند در حالی که ۱۰ سال است حتی یک خودروی فرسوده از رده خارج نشده است و حدود ۷ سال است که خودروسازان قرار است خودروی برقی تولید کنند که انجام نمی‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار