کد خبر: ۲۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
یک حمله تروریستی در ایذه منجر به شهادت پنج نفر و زخمی شدن 15 نفر از شهروندان شد.

حمله تروریستی در بازار ایذه

یک حمله تروریستی در ایذه تاکنون منجر به شهادت پنج نفر از شهروندان شده است.

در پی ورود یک تیم تروریستی به بازار مرکزی ایذه و تیراندازی به سمت مردم و بسیجیان، در ابتدا ۴ نفر شهید و 15نفر زخمی شدند که پس از دقایقی تعداد شهدا به ۵ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، گفته می شود تروریست ها سوار بر دو موتورسیکلت بودند. 

در بین شهدا یک کودک نیز وجود دارد. 

ایسنا گزارش داد پیرو فراخوان‌های روزهای گذشته برای برگزاری تجمع اعتراضی، امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۹ شب، افرادی بصورت پراکنده و در دسته‌های ۴۰ تا ۵۰ نفره در برخی نقاط شهر بویژه در چهارراه هلال احمر تجمع کرده و ضمن سردادن شعارهای هنجارشکنانه اقدام به سنگ پراکنی به عوامل انتظامی نموده که متعاقبا عوامل حاضر در صحنه با شلیک گاز اشک آور نسبت به متفرق کردن تجمع کنندگان اقدام نمودند.

در حاشیه همین تجمعات محدود، راکبین دو دستگاه موتور سیکلت در اقدامی تروریستی با سلاح جنگی کلاش ضمن تیراندازی به ماموران حافظ امنیت، موجب شهید و مجروح شدن حدود تعدادی از شهروندان شده که حال برخی مصدومین وخیم است.

هم‌چنین ولی الله حیاتی معاون انتظامی امنیتی استانداری خوزستان در بیان جزئیات حادثه تروریستی ایذه اظهار کرد: در این حمله تروریستی که ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز که توسط راکبین دو موتورسیکلت رخ داد، مردم و مدافعین امنیت به گلوله بسته شدند.

وی ادامه داد: در این حمله ۵ نفر به شهادت رسیدند که در بین شهدا یک دختر خانم ۹ ساله وجود دارد. هم‌چنین ۱۰ نفر مصدوم شدند که دو نفر از مصدومان جزو نیروهای بسیج و دو نفر هم از نیروهای فراجا است. ضمن اینکه حال دو نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

معاون انتظامی امنیتی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: استاندار خوزستان هیاتی از شورای تأمین استان به شهرستان ایذه اعزام کرده است و کار دستگیری ضاربین در دستور کار شورای تأمین و نهادهای اطلاعاتی و انتظامی قرار دارد تا در کوتاه ترین زمان ضاربان دستگیر شوند.

همچنین اسامی شهدای این حادثه به شرح ذیل است:
رضا شریعتی ۲۱ ساله
کیان نیک‌پور ۹ ساله
اشرف نیک‌پور ۴۵ ساله
دو آقای جوان مجهول‌الهویه

اسامی مجروحان به این شرح است:
علی مولایی ۲۳ ساله
علی محمدی ۶۰ ساله

حال ۸ نفر از مجروحان که در مراکز درمانی ایذه هستند وخیم اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار