کد خبر: ۲۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کشاورزی خبر داد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کشاورزی و روستایی از راه اندازی پژوهشگاه بذر با مشارکت صربستان خبر داد و گفت: در این راستا بذر گندم، جو، یونجه و آفتابگردان به‌منظور خودکفایی بذر در کشور تولید می شود.
سید وحیدرضا ابطحی امروز - یکشنبه - در نشستی خبری اظهار کرد: در زمینه خودکفایی بذر به‌ویژه تولید گندم، جو، ذرت، یونجه و آفتابگردان، شرکت تولید و تجارت بذر تشکیل خواهد شد. این شرکت تولید و تجارت بذر با مشارکت محققان داخل کشور و محققان صربستانی کلید خورده است و به‌زودی هیأتی از صربستان به‌منظور تولید بذر وارد ایران خواهند شد تا پژوهشگاه بذر با مشارکت اتحادیه مرکزی تشکیل شود.

وی افزود: پژوهشگاه بذر کشور سعی دارد بذور مصرفی در محصولات استراتژیک را با توجه به آزمون خاک و مقاومت در خشکسالی تهیه و تولید کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کشاورزی و روستایی ادامه داد: این شرکت جدا از دیگر شرکت های فعال در این زمینه است و در کنار آن ها شبکه تولید، تأمین و توزیع بذر را به‌منظور برداشت گام محکم در حوزه خودکفایی بذر دربرخواهد داشت.

ابطحی تصریح کرد: این اتحادیه همچنین توانست در سال‌های 1393 و 1394 معادل 121 هزار تن گوجه‌فرنگی را از بازار خریداری و برای فرآوری آنها اقدام کند و نهایتا تنظیم بازار گوجه‌فرنگی که در سکوت رسانه‌ای و به‌صورت چراغ‌خاموش انجام شد، چرا که پس از تنظیم بازار این محصول هیچ رسانه ای به آن نپرداخت در حالی که قبل از آن همه از گوجه فرنگی صحبت می کردند.

وی همچنین در خصوص تقویت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: هرچند در سال 1384، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پایه‌گذاری شده بود، اما شرکت‌های تولیدی توانستند با ایجاد انگیزه در کشاورزان، مشارکت کشاورزان و عشایر را در صندوق افزایش دهند و با تعریف کارآمدی و پوشش حمایتی بیشتر، اقدامات عاجلی برای بهبود شرایط بیمه‌ای کشاورزان تعریف کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کشاورزی و روستایی با اشاره به ظرفیت قانونی ایجاد شده در قانون تعاونی کردن تولید گفت: این قانون که در سال گذشته تصویب و آیین‌نامه آن تدوین شد، نقش مؤثری در بخش کشاورزی ایفا خواهد کرد که مهم‌ترین آنها استفاده از ظرفیت قانونی شرکت‌های تولیدی برای توزیع یارانه‌ها متناسب با دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: