کد خبر: ۲۱۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: شورای عالی بورس در بررسی استعفای رئیس سازمان بورس با این استعفا مخالفت کردند.

هادی سلیمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد بررسی استعفای رئیس سازمان بورس در شورای عالی بورس، گفت: در این جلسه استعفا مورد بررسی قرار گرفت و تقریباً همه اعضای شورای عالی بورس با استعفای مجید عشقی رئیس سازمان بورس مخالفت کردند و فقط یک عضو رأی ممتنع داد، بنابراین رئیس سازمان بورس همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: از مهمترین دلایل مخالفت اعضای شورای عالی بورس با استعفای آقای عشقی، عملکرد یکساله گذشته سازمان بورس در مقایسه با دوره‌های قبلی بسیار بهتر بوده، از جمله این عملکردها عرضه خودرو در بورس کالا، ارتقای شفافیت شرکت‌ها و گزارش‌های بورسی، سامانه‌های جدید نظارتی، ارتقای هسته معاملات و مسئله مهم، شکستن انحصار در مجوزها و صدور مجوزهای جدید برای نهادهای مالی در بازار سرمایه عنوان شد.

سلیمی‌زاده همچنین گفت: به اعتقاد اعضای شورای عالی بورس، بازار سرمایه به مسیر اصلی و حرفه‌ای خود برگشته و به صورت حرفه‌ای اداره می‌شود و همچنین قول حمایت و پیگیری موارد مصوب شورای عالی بورس با کمک دستگاه‌های اجرایی داده شد.

وی این را هم گفت: یکی از مسائل مهم در بازار سرمایه، ثبات مدیریت است. متأسفانه طی سه سال گذشته این ثبات وجود نداشته و در نتیجه به خاطر حفظ روند حرفه‌ای بازار سرمایه، اعضای شورای عالی بورس با این استعفا مخالفت کرده و آقای عشقی همچنان به کار خود در سازمان بورس به عنوان رئیس سازمان ادامه می‌دهد.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار