کد خبر: ۲۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
اهواز- بارندگی‌های اخیر موجب خسارت وارد کردن به خطوط انتقال آب به ۷۶ روستا در استان خوزستان و ایجاد خسارت یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومانی شده است.
به گزارش شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به خسارات وارد شده به تأسیسات آب‌رسانی به روستاهای استان گفت: تعداد ۷۶ روستا در کل استان خوزستان بر اثر طوفان و بارندگی‌های اخیر دچار خسارت‌های عمده و تأثیرگذار شدند.

درویشعلی کریمی ادامه داد: این خسارت‌ها در شهرستان‌های اندیمشک، بهبهان، ایذه، ماهشهر، مسجدسلیمان، دزفول، شوشتر، شوش و اندیکا به تأسیسات زیربنایی آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان وارد شده و موجب اخلال در شبکه توزیع آب شرب روستاها شدند.

کریمی ادامه داد: ۸۰۰ متر از طول خطوط انتقال این شرکت شکسته و به‌طور کامل از بین رفته‌اند که کارکنان واحد تعمیرات شرکت در شهرستان‌ها نسبت به تعمیر و راه‌اندازی مجدد این خطوط اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی خوزستان بیان کرد: سوختن تابلوهای برق، سوختن ترانسفورماتورها، تخریب جاده‌های دسترسی به تأسیسات، سوختن الکتروپمپ ها، بریده شدن و آب بردگی کابل‌های انتقال نیرو و شکسته و آب بردگی لوله‌های خطوط انتقال از جمله خسارت‌هایی بودند که با تأسیسات آب‌رسانی روستاهای استان وارد شدند.

وی در ادامه با اشاره به خسارات وارد شده به تأسیسات آب و فاضلاب روستایی در سطح شهرستان‌های استان خوزستان بیان کرد: در مجموع اعتباری بیش از یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان به تأسیسات آب‌رسانی روستاهای استان خسارت وارد شده است.

کریمی افزود: تاکنون بیشتر شبکه‌های توزیع آب شرب که به دلیل صدمات وارده از مدار آب‌رسانی خارج شده بودند با تعمیر و بازسازی به‌طور مجدد راه‌اندازی شده‌اند و مشکلی در خصوص آب‌رسانی به روستاها وجود ندارد.

وی گفت: عملیات آب‌رسانی برای برخی روستاها که شبکه توزیع آب شرب آنها هنوز وارد مدار نشده است توسط تانکرهای سیار انجام می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: