کد خبر: ۲۱۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
در انتهای بازار رقم خورد؛
شاخص کل بورس با اُفت ۹۳۹ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۸۵ واحدی ایستاد.

سه شنبه (ا آذر) شاخص کل بورس در ابتدای بازار  با اُفت ۳۷۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۲۰ واحد قرار گرفت.با اتمام بازار شاخص کل بورس با اُفت ۹۳۹ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۸۵ واحدی ایستاد.

آقای اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه گفت:امروز بازار کمی روند منفی داشت عرضه ۲۰۷ در بورس کالا از مهم‌ترین خبر‌های اثر گذار بر گروه خودرویی بود.

او می‌گوید:امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود ۱۲۲ میلیارد تومان نقدینگی بودند. امروز میانگین سرانه خرید حقوقی ۲۶۶ میلیارد تومان و میانگین سرانه فروش حقوقی‌ها ۲۰۹ میلیارد تومان بود. همچنین میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ هزارتومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۴۹ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شپنا» و «خساپا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خگستر» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد هزار و ۱۵ واحد روی پله ۴۰۵ هزار و ۴۸۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۸۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۹ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۲ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۵۴۲ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۲۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «غذایی به جز قند و شکر» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غپینو، ثمسکن و غشاذر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های بموتو، فجام و ولملت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های غشهداب، ولبهمن و ثغرب بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت نطرین، کمرجان و کاسپین بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فردا، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۱۲۰، اراد ۱۲۱ و آوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های همای، خساپا و خودرو بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، خودرو و خگستر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۶۵۴، اراد ۸۶۴ و اراد ۶۲۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های گدناح، دی و بکهنوج بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار