کد خبر: ۲۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
سردار مهری در مورد پولی کردن جاده چالوس، کاهش آمار شماره‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی، کاهش تعداد کشته‌های تلفات رانندگی در ۶ ماهه اول سال و همچنین محدودیت نداشتن مراکز شماره‌گذاری در طرح جدید فروش خودرو خبر داد.
سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، در حاشیه چهل و نهمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز پیرامون بررسی و ارزیابی طرح تابستانه بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، تصریح کرد: براساس آمارهای پزشکی قانونی در 6 ماهه شهریور 93، 9 هزار و 306 نفر در تصادفات کشته شدند که این آمار در 6 ماهه امسال به 9 هزار و 7 نفر رسید که کاهش 3.7 درصدی را شاهد بوده‌ایم.
 
سردار مهری ادامه داد: در شهریور سال گذشته هزار و 817 نفر به واسطه تصادفات جاده‌ای، کشته شدند که امسال این آمار در شهریور 94، به هزار و 719 نفر رسید؛ یعنی 5.4 درصد کاهش کشته‌ها را در جاده‌ها داشته‌ایم.
 
عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص شماره‌گذاری خودروهای نوشماره، بیان داشت: امسال 19.4 درصد در تولیدات داخلی و 26.3 درصد در خصوص خودروهای وارداتی کاهش شماره‌گذاری داشته‌ایم.
 
وی با اشاره به این مطلب که در امر شماره‌گذاری هیچ مشکل و محدودیتی نداریم، تصریح کرد: اگر از طرح جدید فروش خودرو، استقبال شود، ما برای شماره‌گذاری هیچ مسئله‌ای نداشته و بر ساعات کاری مراکز خود می‌افزاییم؛ اگرچه آمارهای امسال نشان داده که در شماره‌گذاری نوشماره‌ها کاهش داشته‌ایم.
 
سردار مهری درمورد شماره‌گذاری‌ خودروها گفت:‌ از طرف وزارت صنعت و همچنین سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست، استانداردهای 51 گانه و استاندارد از نظر آلایندگی نوع خودروها به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود و مرکز شماره‌گذاری پلیس براساس استانداردهای ابلاغ‌شده، خودروها را شماره‌گذاری می‌کند و اگر خودرویی شماره‌گذاری نمی‌شود به خاطر عدم داشتن استانداردهاست.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، مشکل اساسی کلان‌شهرها را بحث ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: راه حل رفع ترافیک از طریق استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی و تقویت آن است.
 
سردار مهری در پاسخ به سؤالی درمورد پولی کردن جاده چالوس، اظهار داشت: درمورد پولی کردن جاده چالوس اطلاعات لازم را نداریم و هر آن چیزی که طبق قانون و مقررات باشد، پلیس طبق آن عمل می‌کند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: