کد خبر: ۲۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
گردهمایی فعالان آبفا ایران و آلمان با حضور ۱۹ شرکت آلمانی
معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه ایران نیازمند اعتبار ۲۲ میلیارد دلاری در طرح‌های آبفا است، گفت: به سرمایه‌گذاران خارجی و آلمان در حوزه آبفا توصیه می‌شود که به ظرفیت‌ بالای شرکت‌های ایرانی توجه کنند.

علی اصغر قانع در اولین گردهمایی مشترک ایران-آلمان در بخش آب و فاضلاب، گفت: ارتباط ایران و آلمان از سالهای گذشته ارتباط خوبی بوده و آلمان اولین شریک ایران قبل از تحریم‌ها و بعد از تحریم‌ها آیین ارتباط قطع نشده است، بنابراین برگزاری همایش‌های مشترک نشان از ارتباط خوب میان دو کشور است.

وی ادامه داد: امید است در فضای پسا تحریم این تعاملات کامل‌تر شود و این گردهمایی برای تسریع امور ارتباطی بین شرکت‌های آلمانی و ایرانی تبدیل شود.

قانع با اشاره به اینکه این اولین روز مشارکت آبی ایران و آلمان است، گفت: آبفای کشور با همکاری شرکت آلمانی نقطه اتصال با این گردهمایی‌ها است، بنابراین قرار است شرکت‌های ایرانی و آلمانی در آب و فاضلاب کشور جلسات اختصاصی برگزار کنند.

قانع تاکید کرد: امروز تمام دنیا توان علمی و اجرایی ایران پی بردند، البته باید گفت ایران امروز دارای پتانسیل بالایی در حوزه نیروی انسانی، ساخت، اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های آبفا است، با توجه به این پتانسیل‌ها ما نیازمند اجرای طرح‌های آبفا هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبفا در حال حاضر نیازمند اعتباری بالغ بر 22 میلیارد دلار است، گفت: توصیه ما به همه کشورهای خارجی و آلمانی این است که با توجه به شرایط ایجاد شده بعد از اجرای برجام، نکاتی را مورد توجه قرار دهد و به ظرفیت‌های داخلی ایران و شرکت‌های ایرانی توجه کنند، تا در تعامل دو کشور این ظرفیت‌ها قابلیت استفاده کردن داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بخش خصوصی از این فرصت طلایی استفاده کند، و با ایجاد فضای رقابتی و همچنین ایجاد تشکل‌ها، تعاملات را بیش از پیش افزایش دهد، گفت: در این گردهمایی 19 شرکت آلمانی در قالب یک تیم 29 نفره حضور دارند، بنابراین این گردهمایی‌ها در ماه‌های آینده با موضوعات مشخص ادامه می‌یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: