کد خبر: ۲۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
مدیرکل پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه حدود یک میلیون و 300 هزار تن شکر تولید می‌شود که با توجه به قرار داشتن در فصل برداشت، واردات این محصول همچنان ممنوع است.
ابراهیم هزارجریبی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد:‌ شکر جزو کالاهای اساسی است که از محل تولید دو محصول نیشکر، چغندرقند و واردات تامین می‌شود که ضریب خوداتکایی آن حدود 58 درصد است.
 
وی افزود: در استان خوزستان با افزایش سطح زیر کشت نیشکر مواجه هستیم و حدود 70 درصد از تولید داخلی این محصول از طریق استحصال نیشکر به دست می‌آید.
 
مدیرکل پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سرانه مصرف 29 کیلوگرمی شکر، ادامه داد: سالانه حدود دو میلیون و 200 هزار تن نیشکر نیاز داریم که یک میلیون و 300 هزار تن آن از محل تولید داخلی و 900 هزار تن نیز از طریق واردات تامین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حدود 300 هزار تن نیز برای تامین ذخایر استراتژیک به واردات شکر نیاز داریم، گفت: هم‌اکنون فصل برداشت فرا رسیده و ذخایر استراتژیک کشور نیز تامین شده است؛ بنابراین نیازی به واردات نداریم و واردات آن همچنان ممنوع است.
 
هزار جریبی همچنین درباره قیمت مصوب شکر اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید و حمایت از تولیدکنندگان است که البته باید به رابطه بین تولید و صنعت توجه داشته باشد. در این راستا قیمت شکر که امسال به کارخانه‌ها اعلام شد حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که نسبتا رضایت‌بخش است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: