کد خبر: ۲۱۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
گروه صنعتی ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران، بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران را در هفته دوم آذر به ثبت رساندند.

خودروسازها در صدر برترین های هفته بورس کالابه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از کالاخبر، بورس کالای ایران برترین‌های بورس کالا را براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی در هفته نخست آذر (منتهی به ۱۱ آذر) اعلام کرد.
جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:
گروه صنعتی ایران خودرو با ثبت معامله هزار و ۹۴۴ دستگاه خودرو هایما، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تارا دستی و اتوماتیک به ارزش بیش از ۱۱۵۴ میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.
فولاد مبارکه اصفهان با فروش ۶۰ هزار و ۶۶۰ تن تختال SM، ورق سرد، گالوانیزه و قلع اندود به ارزش بیش از ۱۰۳۷ میلیارد تومان، دوم شد.
ملی صنایع مس ایران با فروش ۴ هزار و ۵۰ تن مس کاتد، مس کاتد عیار و سولفور مولیبدن به ارزش نزدیک ۷۶۹ میلیارد تومان، سوم شد.
پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۶۳ هزار تن وکیوم باتوم و لوب کات سبک به ارزش بیش از ۷۰۶ میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.
فولاد خوزستان با ثبت معامله ۵۴ هزار و ۵۰ تن تختال C و شمش بلوم به ارزش نزدیک ۶۸۴ میلیارد تومان پنجم شد.
معدنی و صنعتی چادرملو ۱۰۵ هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن و شمش بلوم را به ارزش نزدیک ۶۵۲ میلیارد تومان فروخت و ششم شد.
سنگ آهن گهر زمین با فروش ۲۱۰ هزار تن گندله و کنسانتره سنگ آهن به ارزش بیش از ۵۵۳ میلیارد تومان هفتم شد.
ذوب آهن اصفهان با ثبت معامله ۲۸ هزار و ۴۷۷ تن تیرآهن، شمش چدن و میلگرد به ارزش بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان، هشتم شد.
پالایش نفت بندرعباس با فروش ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم به ارزش بیش از ۳۶۳ میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد.
پتروشیمی تندگویان نیز با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۵۸۸ تن پلی اتیلن ترفتالات نساجی و بطری و نخ پلی استر با گرید‌های مختلف و ثبت ارزش بیش از ۳۳۸ میلیارد تومان دهم شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار