کد خبر: ۲۱۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
آیا تفاوتی بین سکه ضرب ۸۶ و غیر ۸۶ وجود دارد؟
شاید هنگام خرید سکه برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ضرب سکه ۸۶ و یا سال های پایین تر چه تفاوتی باهم دارند؟

یک توصیه مهم به خریداران سکه

ایلنا نوشت: امروزه مردم برای حفظ سرمایه خود به بازارهای مختلفی از جمله طلا روی می آورند. بعضی افراد خرید سکه را ترجیح می دهند، زیرا مانند طلا نیاز به پرداخت اجرت ساخت نیست. حال این سوال پیش می آید که ضرب سکه چیست و ضرب سکه ۸۶ و غیر ۸۶ چه تفاوت هایی باهم دارند؟

از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۶ هر سکه‌ای که ضرب می‌شد تاریخ همان سال روی آن حک می‌شد اما از سال ۱۳۸۶ به بعد در هر سالی که سکه ضرب می‌کنند این تاریخ یعنی ۱۳۸۶ را روی آن حک می‌کنند.

عبادالله محمدولی کارشناس اتحادیه طلا در این مورد گفت: سکه باید از طریق فروشنده های معتبر یعنی بانک مرکزی، صرافی و یا در بازار توسط کسانی که از اتحادیه مربوطه مجوز دارند، خرید و فروش شود.

وی افزود: از نظر من که سال ها در این حوزه فعالیت می کنم سکه هایی با سال ضرب ۸۶ و غیر ۸۶، هیچ تفاوتی باهم ندارند زیرا عیار و وزن آن ها یکی است، اما به دلیل سیاستی که در بازار وجود دارد، نگاه های متفاوتی به آن می شود.

با توجه به همتی که اتحادیه ها به خصوص اتحادیه طلا و جواهر تهران دارند، سعی داریم که این نگاه را در بازار عوض کنیم و به دلیل اینکه تمام سکه ها چه ۸۶ و غیر ۸۶ ضرب بانک مرکزی است و بنا به دستورالعملی وارد بازار می‌شود، تلاش بر این است که یکسان سازی در بازار سکه شکل بگیرد که اگر کسی سکه با ضرب پایین تر از ۸۶ خریده است نگران نباشد که هنگام فروش دچار ریسک یا ضرر شود.

وی در پایان افزود: این نکته را در نظر داشته باشید که راجع به مسئله ضرب سکه در سال ۸۶ و غیر ۸۶ باید سیاست های جدیدی از طرف بانک مرکزی اعلام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار