کد خبر: ۲۱۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
اسدالله کارگر رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: افزایش قیمت محصولات را تایید نمی‌کنیم، ولی معتقدیم باید بین فصل گرم و سرد تفاوتی باشد. زیرا در فصل سرد معمولا هزینه‌ها از جمله کرایه حمل، دستمزد کارگر و... بیشتر می‌شود و از طرفی، چون روز کوتاه است محصولات دیرتر به عمل می‌آیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرما، مقصر افزایش قیمت برخی محصولات

ایسنا: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران علت افزایش قیمت برخی از محصولات کشاورزی از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و خیار را سردی هوا عنوان کرد و گفت: در فصل سرد قیمت محصولات کشاورزی کمی بیشتر می‌شود، زیرا هزینه‌ها افزایش می‌یابد و محصولات دیرتر عمل می‌آیند.

اسدالله کارگر با بیان اینکه قیمت محصولات کشاورزی بسته به کیفیت آن‌ها متفاوت است، گفت: به اعضای صنف خود اعلام کردیم که به هنگام خرید عمده میوه و صیفی از میدان مرکزی میوه و تره بار حتما فاکتور دریافت کنند تا دقیقا مشخص شود با چه قیمتی این محصولات را خریداری و با چه قیمتی می‌فروشند.

وی ادامه داد: بر اساس کشف قیمت عمده فروشی در میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو پیاز زرد ۸۰۰۰ تا ۱۳هزار تومان، پیاز شیری ۸۰۰۰ تا ۱۴هزار تومان، پیاز قرمز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سیب زمینی۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، خیار اصفهان ۸۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان، خیار بوته رس ۸۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، گلخانه ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، گوجه فرنگی ۵۰۰۰تا ۸۰۰۰ هزار تومان است که این اقلام باید با احتساب ۳۵ درصد سود به دست مصرف کنندگان برسد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اضافه کرد: افزایش قیمت محصولات را تایید نمی‌کنیم، ولی معتقدیم باید بین فصل گرم و سرد تفاوتی باشد. زیرا در فصل سرد معمولا هزینه‌ها از جمله کرایه حمل، دستمزد کارگر و... بیشتر می‌شود و از طرفی، چون روز کوتاه است محصولات دیرتر به عمل می‌آیند.

چند هفته‌ای می‌شود که قیمت برخی محصولات کشاورزی از جمله پیاز، سیب زمینی، خیار و گوجه فرنگی افزایش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار