کد خبر: ۲۱۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در صورتی که تا پایان سال، سهام تودلی ایران خودرو و سایپا واگذار نشود، حق رای سهام تودلی این دو شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۲ در مجامع محاسبه نمی‌شود.

قربان زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در خصوص امضای تفاهم نامه ۳ ارگان در رابطه با ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: روز گذشته یک جلسه سه جانبه‌ای با معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت، رئیس سازمان نوسازی و گسترش صنایع وزارت صمت و رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار شد و یک تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که مطابق این تفاهم نامه مقرر شد، ابتدا سند استراتژی صنعتی بلند مدت و با ثبات صنعت خودرو با افق ۱۰ ساله تا انتهای بهمن امسال به صورت شفاف به اطلاع همه مردم به ویژه بازیگران اصلی صنعت خودرو برسد.
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: همچنین مقرر شد، محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول قیمت گذاری تا پایان سال ۱۴۰۱ خارج شوند، همان طور که بخشی از آن‌ها در بورس کالا عرضه می‌شوند که در این صورت، خودروسازان به مرور از زیان خارج می‌شوند و دیگر به ازای تولید محصول زیان نمی‌دهند.
قربان زاده در خصوص واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا گفت: واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا باید در دستور کار وزارت صمت قرار بگیرد. البته واگذاری یک شرکت که زیر مجموعه سایپا است را آغاز کردند با این وجود که سهام تودلی تلقی نمی‌شوند، ولی اصرار وزارت صمت بود که این شرکت می‌تواند به باز شدن قفل سهامداری کمک کند و مجوز این شرکت در روز‌های آتی توسط سازمان خصوصی سازی صادر می‌شود.
وی افزود: تفاهم نامه هم برای واگذاری سهام تودلی شرکت سایپا ایران خودرو هم امضا شده تا پایان سال با نظارت وزارت صمت، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی واگذاری سهام تودلی این دو شرکت انجام شود. در غیر این صورت از ابتدای سال ۱۴۰۲ دیگر حق رای سهام تودلی این دو شرکت در مجامع محاسبه نمی‌شود و دولت باید به سهم اقلیت ۵ درصدی در ایران خودرو و ۱۷ درصدی خود در سایپا اکتفا کند.
قربان زاده همچنین درباره آزادسازی سهام وثیقه شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: بخشی از سهام وثیقه دو شرکت ایران و سایپا که نزد بانک بود آزاد شده و امیدواریم طی یک الی ۲ هفته آینده مابقی این سهام وثیقه هم آزاد شود، در غیراینصورت از محل سایر سهام شرکت‌های دولتی این وثیقه جابه جا می‌شود و تا اواخر دی ماه دیگر سهام وثیقه برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا نخواهیم داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار