کد خبر: ۲۱۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
طبق پیگیری‌های انجام شده هشداری که به تلفن‌های همراه برای احتمال زمین لرزه صادر شد، جعلی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ساعتی قبل یک پیام هشدار برای تلفن‌های همراه صادر شد. مضمون این پیام اخطار  وقوع زلزله بود و این هشدار را داد «هشدار زلزله؛ آرام باشید و به پناهگاهی در اطراف بروید»

پیگیری‌های از سازمان مدیریت بحران کشور حاکی از آن است که چنین پیامی صحت نداشته و جعلی است. محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با جعلی دانستن این پیام گفت: « امکان پیش‌بینی زلزله وجود ندارد و چنین پیامی اساسا جعلی است و شهروندان نباید به آن توجه کنند.»

پیام ارسال شده برای برخی تلفن‌های همراه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شهروندان نباید نگران این پیام باشند، اظهارکرد:‌ درخواست من از شهروندان این است که بابت دریافت این پیام دچار نگرانی و ترس نشده و خونسردی خود را حفظ کنند. تاکید می‌کنم که اساسا امکان اینکه بتوان زلزله را از چند ساعت قبل از وقوع پیش‌بینی کرد وجود ندارد واز این رو کاملا واضح است که این پیام جعلی است.»

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با جعلی دانستن این پیام گفت: « اینکه شهروندان همواره باید آمادگی نسبی دربرابر زلزله داشته باشند، امر مهمی است، اما توجه داشته باشید که زلزله قابل پیش‌بینی نیست و از این رو این پیام کاملا جعلی است. شهروندان نگرانی از این بابت نداشته باشند.»

منبع: ایسنا 

 

برچسب ها: زلزله ، زلزله تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار