کد خبر: ۲۱۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
­عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس­ معتقد است­ ­فرآیند عرضه خودرو در بورس، قیمت بازار آزاد را پایین می‌آورد و دلالی‌ها کاملاً از بین خواهد رفت.

به گزارش­­­­­­­­­ ­خبرگزاری صداوسیما به نقل از­پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، ­جعفر قادری­ ­­­با اشاره به مزیت‌های عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بهتر است همزمان با سود معقولی که برای تولیدکنندگان خودرو در نظر گرفته می‌شود، مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورس کالا، صرف تحقیق و توسعه شرکت و صنعت شود.
به گفته این نماینده مجلس؛ معمولاً وقتی خودرو وارد بورس می‌شود قیمت‌ها بین قیمت دستوری و قیمت بازار آزاد تعیین می‌شود بنابراین هم تولیدکننده از ورود خودرو به بورس منتفع شده و هم مصرف‌کننده نهایی قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت بازار پرداخت می‌کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که فرآیند عرضه خودرو در بورس، قیمت بازار آزاد را پایین می‌آورد و دلالی‌ها کاملاً از بین خواهد رفت.
وی افزود: در عین رفع انحصار در صنعت خودرو، باید بستر را برای ادغام شرکت‌های کوچک و جدید خودروساز فراهم کنیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از صنایع داخلی اهمیت بسیاری دارد، اما این روند باید با رقابت همراه باشد، افزود: اگر بتوان قطعه‌های با کیفیت، قابل عرضه به بازار و همچنین قابل رقابت در بازار‌های داخلی و خارجی تولید کرد، می‌توان به آینده صنعت خودروسازی در کشور امیدوار بود.
وی گفت: با تقویت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان، شرایطی را فراهم کنیم که تولیدات داخلی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار بگیرند.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه بخش قطعه‌سازی در صنعت خودرو نیازمند توسعه است، تصریح کرد: از این طریق می‌توان در مسیری قرار گرفت که قطعات قابل رقابتی در کشور تولید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار