کد خبر: ۲۱۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
قیمت خودرو روند صعودی خود را حفظ کرده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌گام با افزایش قیمت‌ها، بازار با رکود هشت‌ماهه خداحافظی کرد. البته بازار خودروهای خارجی به دلیل بحث واردات همچنان در رکود است.

افزایش قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

قیمت خودرو روند صعودی خود را حفظ کرده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌گام با افزایش قیمت‌ها، بازار با رکود هشت‌ماهه خداحافظی کرد. البته بازار خودروهای خارجی به دلیل بحث واردات همچنان در رکود است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو به روند افزایش قیمتی خود ادامه می‌دهد. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما پس از تثبیت نرخ دلار، بازار خودرو همچنان به افزایش قیمت ادامه داد. به نظر می‌رسد کاهش ارزش دلار به‌اندازه‌ای نبود که بتواند بر این بازار تاثیر بگذارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال ۱۴۰۱ قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ نسبت در قیمت ۲۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ امروز به نرخ ۲۰۷ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز به قیمت ۶۷۳ میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، هم‌اکنون با قیمت ۴۶۸ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ثابت مانده بود، حالا در قیمت ۵۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ ۶۴۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز محدوده ۲۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا ۳۶۵ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ ۴۰۵ میلیون تومان به فروش رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو گفت: دو هفته اخیر بازار خودرو با افزایش قیمت همراه شد. اما آن رکودی که از ابتدای سال بر بازار حاکم بود، از بین رفت و سطح معاملات هم‌گام با افزایش قیمت بالا رفته است. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد.

او افزود: در این میان، خودروهایی که تولید آن‌ها متوقف شده بود، با افزایش قیمت بیشتری مواجه شدند. همچنین، خودروهایی که قیمت پایین‌تری داشتند، این روزها با افزایش قیمت زیادی همراه شدند. چراکه تقاضا برای خرید این خودروها در بازار بالا بود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اما این افزایش قیمت و رونق در رابطه با بازار خودروهای داخلی است. بازار خودروهای خارجی به دلیل جدی شدن بحث واردات خودرو به کشور، در رکود قرار گرفته و خرید و فروشی در این بازار صورت نمی‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار